scheve tandjes, moet ik al wat doen?

ik heb een zoontje van 18 maanden,
 zijn voorste tanden aan de bovenkant staan scheef.
Ik zie dat zijn twee voortanden niet op een gelijke plaats in de mond staan (de ene iets voor de ander) en de ene is ook iets langer dan de andere.
De tandjes die ernaast staan staan een beetje scheef.
Moet ik hier nu al wat mee, naar de tandarts ofzo.
Of denken jullie dat het goedkomt na het wisselen.
groeten Martine
 
De tanden van mijn dochters (4,5) staan ook  vanaf het begin scheef. Het is echt duwen voor een plaatsje.  Met 2 jaar gingen zij voor het eerst mee naar de tandarts. Ik heb er toen naar gevraagd en hij vertelde me dat er nu nog niet veel  van te zeggen valt. Ze groeien natuurlijk nog veel. Wel hebben ze vrij smalle kaken (komt voor in mijn schoonfamilie) dus bij ons lost het met het wisselen waarschijnlijk niet op. Wordt het zelfs alleen maar erger. Ik hou dus alvast rekening met het trekken van kiezen/tanden en het plaatsen van beugels.
Zelf heb ik nooit een beugel nodig gehad. Dus ik vrees dat mijn kinderen pech hebben.
Als je binnenkort naar de tandarts gaat kun je het altijd eens vragen natuurlijk

Groetjes,
Marianne
 
Nu is daar nog nix aan te doen, heeft ook niet veel zin het zijn toch melktandjes (toch?).
Geen zorgen om maken, evt als hij/zij een tut heeft, dit proberen af te leren...

x Petra (tandartsassistente)
 
Terug
Bovenaan