schijnt gek te zijn.....witlof :-)

A

Anoniem

Guest
Vera is net 7 maand en ik heb haar gekookte witlof gegeven vandaag a la rapley. Ze heeft GESMULD. Gek he? hihi

Veraaaaaaaaaaaaaaaa Ik heb je op msn ook al verteld dat dát geen kindereten is. Dat hoor je gewoon GOOR te vinden!

Rare meid... praat maar niet met Laura, straks wil ze ook witlof proberen en dan moet ik het ook nog eten ook!

getsiederrie! witlof! Jeetje wat knap van je Vera.

Dat zal  Berend je voorlopig nog niet nadoen, en ik zelf trouwens ook niet  

oh ja, lekker witlof!! dat vindt ik ook zo lekker... zou jij ook eens moeten proberen hoor laura!!
ik vindt dat nou echt smullen.... jammie.... mama vertelde me net dat ik dat morgen weer krijg!! jippie!!! ik wou dat het al morgen was want vanavond krijg ik brocoli.... ook wel lekker maar lang niet zo lekker als witlof!!

eet smakelijk...
kussie van senna

In ons 'opperdepop' kookboek van de Albert H. staat een zacht-zoet witlofhapje en bij mijn neefje viel ie goed in de smaak. Je maakt het als volgt (drie porties): 150 g aardappels (geschild en in blokjes), 1 struikje witlof (in repen), 2 appels (geschild en in blokjes) en eventueel 2 eetlepels rijstebloem of (moeder/opvolg) melk.

Kook de aardappelblokjes in een pan met een flinke laag water afgedekt ca. 5 minuten. Voeg dan het witlof en de appel toe en schep alles om. Laat het geheel nog ca. 10 minuten afgedekt koken tot alle ingredienten gaar zijn. Daarna even pureren en klaar is kees!

Ik heb toevallig donderdag witlof gehaald dus dat kleine snoetje van ons moet er ook aan geloven.

Is dat een speciaal kookboek voor kleine kindjes? En kan je die gewoon bij de AH kopen of moet je ervoor sparen ofzo? Ik vind het namelijk leuk om te koken en een beetje te experimenteren.

Terug
Bovenaan