Schilderen: wel of niet zelf doen?

A

Anoniem

Guest
Hi!

Ik ben, waarschijnlijk net als velen van jullie, bezig met de babykamer. Ik wil graag de muren en de meubeltjes gaan schilderen, maar ik hoor nu verschillende dingen over of dat nou 'mag' of niet als zwangere. Ik dacht zelf namelijk dat verven met verf op waterbasis geen probleem was, maar de VK van een vriendinnetje van mij raadde zelfs af om met waterbasisverf buiten te schilderen.

Ik ben nou dus een beetje aan het twijfelen. Aan de ene kant lijkt het me een beetje overdreven, maar ik wil natuurlijk ook geen risico's nemen voor de kleine erwt.

Hebben jullie advies?

Liefs, Lotte

Hoi hoi

Moeilijk he!
Ook ik zat er mee, maar heb toch besloten het wel te gaan doen.
Ik heb het er met mijn vk over gehad, en zij vond het geen probleem.
Alleen als ik hoofdpijn zou krijgen, of me niet lekker zou gaan voelen moest ik stoppen maar voor de rest als je goed lucht en regelmatig pauze neemt is dat geen probleem.
Verf op waterbasis is idd goed, maar gewone verf zou ook mogen, wel moest ik dan uitkijken met afbijtsmiddelen of zo, maar ik kies toch voor de veilige waterbasis :)

Succes!

Verven met verf op waterbasis is geen probleem. Als het gaat om meubelen waar de baby in kan gaan happen (zoals het bedje) dan is het sowieso beter om op waterbasis te nemen.

Stootvaster is echter de ouderwetse chemische rommel. Echter als je dat buiten doet, dan krijg je onnodig veel stofjes in je verf en dat maakt je schilderwerk niet mooier.

Ik zou dus dan lekker iemand anders het laten doen.

Succes verder!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan