schilderen

Hoi,

Af en toe schilder ik een schilderij gemaakt van acrylverf. Nu wil ik een schilderij voor de kinderkamer maken. Wie weet of het schadelijk is voor het ongeboren kind.


Groetjes Sanne
 
Het lijkt mij dat waterverf op basis van water absoluut niet schadelijk is voor het ongeboren kindje. Ik zelf werk op een kinderdagverblijf en ik knutsel ook nog volop. Ook met acrylverf en allerlei andere materialen! Gewoon lekker blijven doen! Greetz
 
Volgens mij is er een verschil tussen de verf voor het creatieve gebeuren en voor kozijnen ed. Die laatste is er ook op waterbasis, maar die heb ik toch niet willen gebruiken. Hij rook namelijk erg sterk naar amonia ipv terpentine, maar daar kon ik toch niet tegen. Mijn man heeft toen de kast verder afgeverfd. De muren heb ik wel zelf in de latex gezet, wnat; dat was goed te doenl. Verder maakt het volgens mij ook nog wel uit in welke periode van de zwangerschap je schildert.
succes
groetjes
greet
 
He he eindelijk iets waar PapaDerkje wat op weet!!!
Gebruik verf op waterbasis, die zijn meestal na 6 uur uitgehard(lees het etiket)  en daar komen geen schadelijke dampen vanaf, desnoods  hang je het schilderij nog  12 uur in een goed geventileerde ruimte om 100% zeker te zijn. Let wel op!! De verf is wel schadelijk als de kleine eraan kan sabbelen, dus hang hem wel op een goeie hoogte op

Veel schilderplezier

PapaDerkje
 
Terug
Bovenaan