schildklier anders werkt na bevalling

hoi hoi
ik had een vraagje heb zelf geen last hoor maar ben toch benieuwd hoe of je merkt symptonen dat je schildklier anders werkt na de bevalling?
hoor dat meerdere vrouwen daar last van hebben

groetjes en bedankt Elena

Hoi,

Bij mij is het per toeval ontdekt. Verschijnselen kunnen zijn (bij vertraagde werking): moeheid, kouwelijkheid, brokkelige nagels, droge huid, haaruitval, gewichtstoename, obstipatie, verminderde vruchtbaarheid... Ik had alleen last van wat obstipatie en dacht dat dat door de BV kwam, maar dat was dus waarschijnlijk door mijn schildklier. Of mijn menstruatie zo lang weggebleven is door mijn schildklier of door de BV valt niet na te gaan...

Jannetje, heb jij vertraagd of versneld? En komt het bij jou ook (waarschijnlijk) door de bevalling? Krijg jij ook medicijnen?

groetjes,
Tess

mijn ha dacht dat het bij mij misschien een vertraagde werking was, maar  de  bloedtest was gewoon goed. Dus geen schildklier probleem.

Daarna luidde de diagnose van de huisarts oververmoeidheid, gebrek aan vitaminen en  mineralen. Advies: borstvoeding afbouwen, meer rusten en vitamine preparaten. En dat heeft bij mij geholpen.

Gaat het bij jou nu beter?

Hoi dames,

ik zit op het zomerforum maar moest gewoon even reageren. Na de bevalling van mijn oudste ben ik erg snel afgevallen. toen hij vijf maanden oud was woog ik nog 48 kilo bij een lengte van 1.72m. Ik voelde mijn botten gewoon zitten. Ik was erg onrustig, snel moe en at heel de dag door. Twee weken later werd ik heel ziek. Twee dagen lang over gegeven en aan de diaree (sorry voor de  onsmakelijke details)  en was ik zo uitgedroogd dat ik in het ziekenhuis ben opgenomen met een vochtinfuus. Diagnose: griep! Drie antibioticakuren hebben ze geprobeerd waar ik heel allergisch op reageerde. Gelukkig had ik er toen een waar ik wel tegen kon. Na vijf dagen mocht ik naar huis waar ik binnen twee  dagen dezelfde klachten kreeg en weer werd opgenomen. Weer kreeg ik andere medicatie en werd ik naar huis gestuurd. Toen ik weer dezelfde klachten kreeg ben ik weer opgenomen en werd ik eindelijk goed onderzocht en kwamen ze erachter dat ik een te snel werkende schildklier had. Meteen gestopt met de bv en medicatie gekregen voor mijn schildklier en betablokkers omdat mijn hartslag op hol sloeg door de medicatie. Na een jaar gestopt met medicatie omdat het door de hormonen kwam en over was, dachten ze...

Ruim drie maanden na de geboorte van mijn tweede zoon kreeg ik dezelfde klachten en omdat ik zo verzwakt was kreeg ik er een longontsteking bovenop. Weer meteen zonder afbouwen gestopt met bv en toen weer heel veel medicatie (drie keer per dag zes schildkliertabletten en betablokkers). Omdat ik toen niet opknapte is mijn schildklier afgeremd met radioactief jodium. Daarmee zijn de te snel werkende cellen vernietigd. Tweeeneenhalve week ben ik bij mijn ouders geweest omdat ik niet langer dan een half uur bij dezelfde mensen mocht zitten omdat ik radioactief was en je dat niet aan een baby en peuter uit kan leggen. Wat een ellende. Na een half jaar kwamen ze erachter dat mijn schildklier door het jodium nu te traag werkt, wat nog steeds het geval is en waar ik medicatie voor heb. Zodra ik erachter kwam dat ik weer zwanger was ben ik bij de gynaecoloog geweest en is mijn medicatie gedurende mijn zwangerschap verhoogd. Nu, vier maanden na de geboorte van mijn derde zoon, voel ik me goed en weeg nog steeds zwaarder als voor mijn zwangerschap. Met deze medicijnen mag ik gewoon bv geven, wat ik nog met veel plezier doen. Mocht ik ooit weer zwanger worden moet ik weer meteen naar de gynaecoloog, want als mijn medicatie niet in het begin van de zwangerschap omhoog gaat werken de hersenen van de baby niet goed. Zoals mijn gynaecoloog zei: je kind zal heel gelukkig zijn, alleen anderen zullen hem of haar wat dom vinden. Het is gelukkig niet levensbedreigend, maar niet leuk.

Het is een heel verhaal, maar ik ben blij dat ik het een keer heb opgeschreven. Zit nu wel weer met vochtige ogen achter de pc.

Groetjes van Marloes

hoi sorry voor de late reactie maar was even druk idd wat een nare ervaring
gelukkig gaat het goed bij mij niks aan de hand ik kan me voorstellen dat je dan wel weer even een traantje laat
ik ben zelf erg blij met eerst een tweeling zwangerschap die erg goed ging niet misselijk geweest alleen zat mijn buik erg in de weg en kon ik op slot niet zoveel meer en nu ze geboren zijn en alweer bijna 7 maanden ben ik erg blij dat het ons zo goed af gaat alleen in het begin de eerste drie maanden was ik echt ontzettend moe nergens zin in maar dat gaat nu stukken beter ben ook weer aan het werk 1 dag in de week net lekker zo
nou ja ik hoop dat het verder goed met je gaat en schrijf het maar lekker op hoor

groetjes Elena

Terug
Bovenaan