Schildklier en kinderwens

Goedenavond dames,

Ook hier moet ik even van mij afschrijven...
Even een korte samenvatting.
Wij zijn een jong stel van 26 en nu 2,5 jaar bezig voor ons eerste kindje met hulp van het ziekenhuis.
Deze ronde zouden wij beginnen met iui maar ik werd maar niet ongesteld en zit momenteel op cyclus dag 53..
Achteraf gezien heb ik sinds maart dit jaar al geen eisprong meer gehad.
we hebben bloed geprikt en ik vroeg om mijn schildklier te testen..daaruit bleek dat mijn tsh waarden te hoog waren (7,13), erg jammer dat ik hier zelf mee moet komen en dat het ziekenhuis dit niet standaard test.
Zelf loop ik al jaren met klachten, die zal ik hieronder even opschrijven.
Momenteel heb ik een doorverwijzing naar de internist endocrinoloog en staat de afspraak voor 21 aug gepland.

Op internet lees ik veel nare dingen , zo ook over de vruchtbaarheid door de schildklier.
Zou dit de reden kunnen zijn dat het al 2,5 jaar niet lukt?
Ook ben ik opzoek naar vrouwen die na het "rechtzetten"van hun schildklier spontaan zwanger geworden zijn dat het ineens wel lukte in combi met iui/ivf, in de hoop dat ik daar wat kracht en vertrouwen uit kan halen. Op dit moment is het vertrouwen in mijn lijf zo goed als weg waar ik ook echt enorm van baal.

Ik hoor het graag!

Liefs Melissa


Klachten:

  • Hoofdpijn (bonkend/stekend)
  • Misselijk
  • Moe/uitgeput( al jaaaaaren)
  • Concentratie problemen
  • Gewichtstoenamen
  • Droge huid
  • Uitblijven eisprong en menstruatie
  • Steken op de borst
  • Spier en gewrichtspijn
  • Benauwd/kortademig
  • Laag zelfbeeld
 
Hallo melskinderwens.. helaas kan er ik niet erover meepraten.. ik kan alleen zeggen dat ik in januari naar zkh was geweest en toen ook bloed moest laten prikken ( voor hormonen check) en bij mij werd toen ook de tsh getest ( die overigens goed was 1.82).. Dus vreemd dan idd dat ze dat bij jou toen niet gedaan hadden..
 
Dag Melissa,

Wat jammer te horen dat het ziekenhuis deze test niet vanzelf gedaan heeft.

Ikzelf had voordat we probeerden de beginnen aan kinderen subklinische hypothyrodie (zonder klachten) en mijn tsh waarde schommelde nogal, soms was die ok, maar soms ook te hoog. We wisten dus wel al dat we dit in de gaten moesten houden.
Dit bleek een invloed te hebben op mijn prolactine, wat ook te hoog bleek. Ik ben toen met een lage dosis schildklierhormoon begonnen en na een 7 maanden geloof ik, de juiste dosis gevonden.

Schildklierproblemen kunnen inderdaad aanleiding geven tot het moeilijk zwanger worden dus hopelijk geraak je vlot zwanger als je daar medicatie voor neemt!

Ons verhaal werd nog moeilijker omdat ik PCOS heb en mijn man zijn staal een slechte morfologie, maar ik ben ondertussen 7 weken zwanger mbv IVM (gelijkaardig aan IVF).

Dus geef de hoop niet op! Veel succes!
 
Hoi Melissa,

Ik ben hier net lid geworden en lees nu jouw vraag. Zelf heb ik nu twee jaar een te traag werkende schildklier (auto immuunziekte), en sta onder controle bij de endocrinoloog.
Een tsh van rond de 1.0 is het meest optimaal om zwanger te worden. Bij 7,13 kun je inderdaad erg veel klachten hebben! Ik herken mijzelf in veel van jouw klachten (toen mijn tsh nog te hoog was). Op de website van Son (schildklier organisatie Nederland) vind je veel betrouwbare info over schildklier en zwangerschap.

Succes!
 
Terug
Bovenaan