schildklier

A

Anoniem

Guest
hallo,

zijn er meiden die meer weten over schildklier aandoeningen en zwanger worden? zowel mijn oma als mijn moeder hebben allebei een schildklieraandoening. ik weet dat het erfelijk kan zijn maar heb tot nu toe nooit klachten gehad dus is niet onderzocht of ik het ook heb. we zijn nu 14 ronden bezig voor 1e kindje en tot nu toe zonder resultaat.

ik hoop dat jullie mij meer kunnen informeren.

groetjes, amber

Hoi Amber,

Ik heb net een stukje geplaatst onder de topic Andere klets.

Ik weet sinds enkele maanden (oktober) dat ik een schildklierafwijking heb.
Ik had geen enkel idee hiervan.
Ik was zwanger (na 8 maande 'oefenenen')  en had wat last van bloedverlies. Bij 8 weken kreeg ik een echo en zag alles er prima uit (het hartje klopte).
Bij 11 weken maakte ik mij zorgen want ik verloor weer bloed. Opnieuw kreeg ik een echo. Nu bleek het kindje niet meer te leven.
Hierna heb ik twee curattages gehad.

Mijn gynaecoloog liet mij bloedprikken (omdat ik er zelf om vroeg) en toen bleek mijn schildklier vrijwel niet te werken.
 Ik heb nooit opvallende klachten gehad. Tenminste ik wist niet beter.

Ik ben bij de internist gekomen en gebruik nu medicatie. Ik voel me nu stukken beter. Ben veeeeel minder moe en heb het veel minder vaak koud. Ik was hier zo aan gewend en had nooit gedacht dat ik me ook zo kon voelen....

Nu zijn de waardes in mijn bloed goed en mag ik weer zwanger worden.

De gynaecoloog en internist verwachten allebei dat ik nu wat makkelijk zwanger zal worden en zullen mij intensief begeleiden als ik zwanger mag zijn, want ze moeten met medicatie de functie van mijn schildklier overnemen.

Ik kan je maar één ding aanraden: vraag je huisarts of je mag laten bloedprikken om je schildklier te controleren. Want volgens mij ben je al vrij lang bezig en dat kan best heel goed aan je schildklier liggen.

Succes en laat eens weten hoe het gaat.

Liefs jojo

Hi Jojo,

Bedankt voor je reactie, jeetje ik schrik hier toch wel van zeg! Wat rot voor je dat je zwangerschap zo gelopen is. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent en dat het dan  wel goed zal gaan.
Zelf  twijfelen we  al een tijdje  om weer eens naar de huisarts te gaan. Ben al eerder geweest, maar krijg toen antwoord dat we geduld moesten hebben. Dat geduld raakt inmiddels aardig op.  We zijn destijds gestopt met de pil met het idee van: we zien wel hoe het loopt maar (on)bewust ben ik er toch wel heel erg mee bezig. Ook omdat ik 33 ben.

Wordt vervolgd!

Liefs, Amber

Hey amber

Ik heb onder een andere topic ook over schildklierproblemen gevraagd. Bij mij was de ziekte van Graves vastgesteld, wat een te hard werkende schildklier is, dit per toeval na een bloedonderzoek afgenomen op verzoek van de gyn. ik had een miskraam gehad en kreeg daarna bijna geen rd meer. Schildklierproblemen kunnen een hele grote invloed uitoefenen op het wel of niet zwanger geraken en veroorzaken ook miskramen. Vraag gewoon zelf om een bloedtest en zeg dat je zeker wil zijn. Het is jouw lijf, en de dokter moet jouw wensen maar respecteren. Het is zeker de moeite waard om te laten nakijken. Ik ben intussen al vanaf november 2005 aan het proberen en het is nog niet gelukt. We hebben uiteindelijk mijn schildklier laten verwijderen, dit eind januari 2007. We gaan er nu terug voor met medicatie en opvolging, maar ik ben blij dat we dit te weten zijn gekomen. Ik ben er ook al bijna 31 en dan dringt de tijd toch. Stel je voor dat je eerst enkele jaren probeert, en het dan te weten komt.

Gewoon op je strepen staan en vraag naar een bloedtest.
Alvast veel succes.
Knuffels mamasita    

Hoi Amber,

toevallig loop ik sinds 2 weken in het ziekenhuis omdat ze bang zijn bij mij voor de ziekte van Graves. Hier krijg ik morgen de uitslag van. Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik veel ben afgevallen en omdat het ons na 9 maanden helaas nog niet is gelukt om zwanger te worden. Dit kan heel goed met de schildklier te maken hebben.
als ik jou was zal ik inderdaad eens even goed navraag gaan doen!

Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte!!!

Groetjes Annie

Ook ik heb geen schildklier meer, na  erin kanker  te hebben gehad in 2003..
Bij mij heeft het ook absoluut invloed op het zwanger worden. Ik werd niet echt goed ongesteld en mijn eitjes rijpen niet goed.. Vaak is het zo als je schildklier niet helemaal goed werkt, ook je eierstokken niet goed werken.. Dit komt doordat je hypofyse het allebei  niet goed aan stuurt.. Ik loop nu ook bij de gynaecoloog. Mijn huisarts stuurde ons al vrij snel door naar de gyn juist omdat ik met mijn schildklier problemen zat (mijn medicijn/bloedwaardes zijn niet goed ingesteld)..

Ik zou er ook zeker op aandringen om doorverwezen te worden, zeker omdat het algemeen bekend is dat mensen met schildklier problemen die niet goed zijn ingesteld meer moeite hebben met zwanger worden.. En als je al 14 maanden bezig bent dan wordt het iig weleens tijd om bloed te prikken lijkt me.. Alleen daar kunnen ze al een hoop aan zien.. En zoveel moeite is dat niet lijkt me!

Gewoon blijven proberen!
Succes!

Liefs Anne!

hoi anne,

ik wil hier heel even op inhaken, weet je wat bij mij nou zo vreemd was. Mijn bloed is 2 keer getest en die is goed. Maar omdat mijn huisarts mijn schildklier zo groot vond heeft ze me doorgestuurd voor een echo. Sinds hier de uitslag van bekend is, is het balletje gaan rollen!
wou alleen even zeggen dat het bloed goed kan zijn maar dat er toch wat aan de hand is!

Liefs Annie

Tja Annie, ik ben natuurlijk geen dokter maar voor mij zegt dat niet zo veel.. Bij mij is ook eerst drie keer bloed geprikt, drie keer punctie gedaan.. Alles oke..Omdat toen mijn nodus wel gestaag bleef groeien hebben ze me geopereerd en toen bleek dat er kanker in zat.. Daarna nog een keer geopereerd en toen alles weggehaald..

Dus ja, ik weet het niet, wil ook niemand bang maken trouwens!!!

Helaas ben ik er nu achter dat mijn hypofyse ook niet helemaal goed werkt.. Dus daardoor rijpen mijn eitjes niet goed. Maar volgens de gyn heeft het een met het ander te maken... We zitten nu iig in de molen en dat vind ik wel prettig, weet ik iig dat eraan gewerkt wordt..

Succes!

Liefs Anne

Terug
Bovenaan