Hoi!
Ik bleek ook een schildklier afwijking te hebben door mijn zwangerschap. Hij bleek veel te snel te gaan. Het kwam pas echt naar voren na de gboorte van mijn dochter. Ik werd erg hyper/zenuwachtig, viel af (dat is op zich wel positief,haha!!) en werd depressief. Ik ben toen bij de psychiater beland en die is er achter gekomen dat mijn schildklier te snel werkte. Hij heeft me weer door gestuurd naar de internist. In totaal ben ik anderhalf jaar bij de psychiater en internist onder behandeling geweest met medicijnen als antidepressiva, beta blokkers en medicijnen die ervoor zorgen dat mijn schildklier afgeremd werd. Erg vervelend was dat. Ik ben ook blij dat ik er nu vanaf ben. Nu ben ik 19 weken zwanger van de tweede, maar ben best wel bang dat het weer terug komt. Ik weet nu in ieder geval op welke symptomen moet letten.
Op zich is dit wel goed te behandelen, maar het duurt erg lang (minstens een jaar). Ik weet niet of je al lang onder behandeling bent, maar ik hoop in ieder geval dat er snel verbetering is.
Groetjes Paula