Schildklier

A

Anoniem

Guest
Zijn er meer mensen die zwanger zijn en last hebben van schildklier aandoening?

Hoi Smiley,
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben niet meer zwanger, maar ben intussen trotse moeder van een kerngezonde dochter van 14 maanden. Zelf heb ik een aangeboren schildklierafwijking en ben altijd, ook voor de zwangerschap onder behandeling geweest van een internist en dit zal altijd zo blijven. In hoeverre jouw schildklierklachten gaan weet ik niet, maar je mag me ook mailen als je dat prettig vind. Mijn emailadres is: dianagoorden@hotmail.com

Groetjes Daantje mv Michelle

Hoi!

Ik bleek ook een schildklier afwijking te hebben door mijn zwangerschap. Hij bleek veel te snel te gaan. Het kwam pas echt naar voren na de gboorte van mijn dochter. Ik werd erg hyper/zenuwachtig, viel af (dat is op zich wel positief,haha!!)  en werd depressief. Ik ben toen bij de psychiater beland en die is er achter gekomen dat mijn schildklier te snel werkte. Hij heeft me weer door gestuurd naar de internist. In totaal ben ik anderhalf jaar bij de psychiater en internist onder behandeling geweest met medicijnen als antidepressiva, beta blokkers en medicijnen die ervoor zorgen dat mijn schildklier afgeremd werd. Erg vervelend was dat. Ik ben ook blij dat ik er nu vanaf ben. Nu ben ik 19 weken zwanger van de tweede, maar ben best wel bang dat het weer terug komt. Ik weet nu in ieder geval op welke symptomen moet letten.

Op zich is dit wel goed te behandelen, maar het duurt erg lang (minstens een jaar). Ik weet niet of je al lang onder behandeling bent, maar ik hoop in ieder geval dat er snel verbetering is.

Groetjes Paula

quote: moeder van elin reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2005 13:04:03'));

Hoi!

Ik bleek ook een schildklier afwijking te hebben door mijn zwangerschap. Hij bleek veel te snel te gaan. Het kwam pas echt naar voren na de gboorte van mijn dochter. Ik werd erg hyper/zenuwachtig, viel af (dat is op zich wel positief,haha!!)  en werd depressief. Ik ben toen bij de psychiater beland en die is er achter gekomen dat mijn schildklier te snel werkte. Hij heeft me weer door gestuurd naar de internist. In totaal ben ik anderhalf jaar bij de psychiater en internist onder behandeling geweest met medicijnen als antidepressiva, beta blokkers en medicijnen die ervoor zorgen dat mijn schildklier afgeremd werd. Erg vervelend was dat. Ik ben ook blij dat ik er nu vanaf ben. Nu ben ik 19 weken zwanger van de tweede, maar ben best wel bang dat het weer terug komt. Ik weet nu in ieder geval op welke symptomen moet letten.

Op zich is dit wel goed te behandelen, maar het duurt erg lang (minstens een jaar). Ik weet niet of je al lang onder behandeling bent, maar ik hoop in ieder geval dat er snel verbetering is.

Groetjes Paula

Hoi Paula,

Zover ik me kan herinneren heb ik al last van mijn schildklier, en weet wel hoe jij je gevoeld heb.
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor aanpassing medicijnen heb afgelopen woensdag dus ondekt dat ik zwanger ben en dat is nu 5 weken!!!
groetjes smiley

quote: smiley1971 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2005 13:24:52'));

Zijn er meer mensen die zwanger zijn en last hebben van schildklier aandoening?

Hoi ik heb ook al sinds m'n 17e (dus al 8 jr) last van een te traag werkende schildklier.
Dit heet hypotherioidie. Hiervoor heb ik medicijnen, Thyrax, waardoor ik nu goed ingesteld ben maar dat heeft wel een hele tijd geduurd.
Nu ben ik 23 weken zwanger van de 1e en heb m'n medicijnen ietsie op moeten hogen, maar dit blijkt normaal bij een zwangerschap. Elke 6-8 weken controleer ik even m'n bloedwaardes.
Ik ben hiervoor altijd onder controle bij m'n huisarts en 1x doorverwezen naar een gynaecoloog.
Maar volgens haar is het bij mij geen aangeboren afwijking van kinds af aan, dus verder geen indicatie voor evt. problemen of indicaties. Wel moet na de geboorte de baby meteen gecheckt worden.
Verder heb ik geen extra problemen tijdens m'n zwangerschap.
Hoe zit het met jou?

xx Syrah

Hoi Syrah,

Ik heb ook een te langzaam werkende schildklier, maar bij mij is die dankzij de thyrax goed onder controle.
Ik heb vorige week woensdag ondekt dat ik zwanger ben, en meteen mijn artst gebeld voor aanpassing medicijnen.
Ik ga vanaf morgen 200 slikken en die week erop 212,5.
Ik merk wel dat ie flink moet werken al want heb best veel hartkloppingen, maar als het hier bij blijft mag ik niet klagen hoor want voor de rest geen kwaaltjes of niks

groetjes smiley

Hallo,

Nou, als ik dit zo lees heb ik toch wel geluk gehad en dat ik de hyper-versie had in plaats van de hypo. Ik ben er nu tenminste van af en jullie zullen er toch altijd medicijnen voor moeten slikken. Lijkt me echt verschrikkelijk! Ik heb het al niet zo op pillen e.d.

Ik ben inmiddels bijna 20 weken zwanger van de tweede en heb gelukkig (nog) geen verschijnselen die erop kunnen duiden dat het terug is, al ben ik er wel bang voor.

Nou, het zal allemaal wel goed kunnen met zwangerschap enzo, het gaat erom dat  we straks een gezond en lief kindje hebben.

In ieder geval: gefeliciteerd met de zwangerschap!!!!

Groetjes Paula

Hoi Smiley,

Ik had voor m'n zwangerschap 0,150 mg thyrax en nu 0,025 mg extra erbij.
Wat jij zegt van die hartkloppingen heb ik ook wel een beetje.
Ik voel ook duidelijker dat m'n schildklier harder moet werken want m'n hartslag gaat ook een stukje sneller. Maar dat is ook normaal zeggen ze.
Ik had altijd een rustige hartslag van ronde 60 en nu rond de 70-75, wat nog wel normaal is. Veel succes verder!

xx Syrah

Terug
Bovenaan