schildklier

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben 14 weken zwanger van mijn 2e kind. Nu is er uit het bloedonderzoek gebleken dat mijn schildklier teveel hormonen afscheidt. Nu  wordt over over 3 weken nogmaals  geprikt om te kijken of het nog zo is. Heeft iemand hier ervaring mee ? En wat als het hoog blijft ? Volgens de artikelen die ik lees op internet kan dit allerlei risico voor de baby met zich meebrengen als het niet tijdig in de zwangerschap behandeld is.  

alvast bedankt!!!

Hoi,
Ook bij mij is mijn schildklierhormoon te hoog (de waarde).
Ik ben nog niet zwanger en heb ook geen medicijnen. Omdat ik daar nog meer last
van zou krijgen zeiden ze. Mocht ik zwanger worden dan kom ik onder strenge
controle te staan. Dat zal jou nu ook gebeuren lijkt me.
Het brengt idd risico's met zich mee. Voor jou dat je schildklier nog meer van slag
raakt. En voor je baby die kan kleiner blijven dan "normaal".
Verder zou je het even moeten navragen.
Groetjes Melanie

mijn schildklier werkte voordat ik zwanger werd al te traag. eerst slikte ik 0,50mg thyrax per dag en later is dat verhoogt naar 0,75mg...

eerst moest ik iedere 3mnd bloed laten prikken, maar nu ik zwanger ben om de 6wk.. ik voel mij verder goed en de uitslagen zijn tot nu toe ook steeds goed.

francisca

Hallo,

Ik heb ook een te traag werkende schildklier heb ik al jaren maar nu ik zwanger(33 wkn 5 dgn) sta ik onder strenge controle van de internist en gynaecoloog   ik moest eerst 50 mg slikken en nu 150mg euthyrox, en nu hebben ze de schildklier stabiel maar door de hormonen in de zwangerschap met de dosis wat vaker verhoogd worden. De internist zei ook dat er maar een heel kleine kans was dat het kindje dit ook zou krijgen, maar bij mijn 1e dochtertje (4jr) is direct na de bevalling geprikt en toen bleek dat zei ook een te traag werkende schildklier had/heeft ze krijgt hier medicijnen voor en moet 2x per jaar bloed prikken en op controle bij de kinderarts mar het gaat super met haar.
Maar als ze een schildklier afwijking ontdekken tijdens de zwangerschap kan het ook zijn dat dit zich herstelt na de bevalling.Dat moet je maar eens navragen bij de dokter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt groetjes Ellen

hallo hier ben ik nog een keertje,

o ja dat klopt als ze het niet ontdekken bij de zwangerschap of pas later en dan pas medicijnen geven, dan kan je kindje een groeiachterstand, of zelfs een ontwikkelingsachterstand krijgen. Bij mijn 1ezwangrschap zijn ze er ook pas bij 6,5 mnd achter gekomen ik was altijd ziek en toen dachten ze dat dat gewoon door de zwangerschap kwam, toen het echt te erg was gingen voor allerlei dingen bloedprikken en kwamen ze erachter. maar toen was het al te laat eigenlijk want nog geen halve mnd later kreeg ik al weeen en toen   ben ik met 33 wkn bevallen van mijn dochter ze was 44 cm en 2045 gram dus dat hadden ze helemaal niet verwacht ze heeft maar 11 dgn in de couveuse gelegen, ze heeft dan ook wel een te traag werkende schildklier en is misschien nu wat aan de kleine en smalle kant 4,5 jr. en 98 cm , maar voor de rest gaat het hartstikke goed. wij hebben dus geluk gehad.

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan