schildklier

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik vraag me af wie er ook een snel of langzaamwerkend schildklier heb gehad na de bevalling. Ben zelf 9 jaar geleden bevallen van mijn zoon en ben na zo'n 6 mnd na de bevalling erg veel gaan afvallen, heb toen der tijd bloed laten prikken en werd maar niks gevonden, maar ik bleef maar afvallen tot ik vel over been was. Ben intussen verhuisd en bij een andere dokter weer bloed laten prikken en bleek dus dat ik een snelwerkende schildklier heb. Ben jarenlang onder controle geweest en ging steeds beter met me en hoorde destijds dat je met de prikpil snel kon aankomen en heb dat dus ook gebruikt. Een aantal jaren verder begonnen mijn ogen uit te puilen door de schildklier en durfde zelfs niet meer naar buiten te gaan. Na jaren op de wachtlijst te staan werd ik eindelijk in 2004 geopereerd aan mijn ogen en in 2005 nog een keer en nu voor de laatste keer in juni van dit jaar. Nu ben ik 9 wk zwanger en ben nou erg bang dat dat weer terug komt. Heb geen zin om dit allemaal nog een keer mee te maken. Wie weet er toevallig meer van.
Sorry voor het lange verhaal.

gr.Lucy

Hallo Lucy,

Helaas weet ik niets te vertellen over je verhaal, maar wilde ik je even veel sterkte wensen. Ik hoop oprecht dat alles goed blijft gaan.

Groetjes,
Nathalie

Hoi Lucy,

ik heb na mijn eerste twee zwangerschappen last gehad van mijn schildklier. Zowel na de geboorte van de eerste als na de geboorte van de tweede werkte hij veel te snel. Om dat ik niet goed reageerde op de medicatie is mijn schildklier nu geremd met radioactief jodium. Dat is na twee weken weer uit je lichaam. Nu werkt mijn schildklier te traag. Daarom ben ik voor deze zwangerschap onder behandeling bij de gynaecoloog.

Oef dat moet moeilijk voor je zijn, allemaal onzekerheden en angstig er voor zijn.

Maar helaas kan je er niks over vertellen alleen maar te adviseren je vragen te stellen aan je behandelend arts, VK en of GY.

Succes

Hay,
Ook ik heb een afwijking aan mijn schildklier,zoals heel veel mensen,alleen die weten dat niet!!Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik, schrik niet, 40 kg aangekomen.Van 59 kg tot 97 kg einde zwangerschap.
Schildklier werkte dus helemaal niet meer...
Maar mijn oma had het, mijn moeder heeft het ,dus ik ook,fijn..Al die kilo''s wel weer kwijtgeraakt,maar tis niet leuk.Dus nu regelmatig bloed prikken en zit sinds 6 jaar aan de thyrax,en het werkt.Ben nu 18 weken zwanger van de 2e en het gaat een stuk beter!Kom waarschijnlijk niet de 8 of 10 kg aan die hoort ,maar met 20 kg ben ik al happy.Nu ook tijdens de zwangerschap mag ik thyrax blijven slikken en sta onder controle bij de verloskundige.De baby wordt gelijk geprikt op de werking van zijn schildklier,na de geboorte.
Laat ff bloed prikken ,dan weet je de waarde van je schildklier hoe hij werkt,tis zo belangrijk ,dat gekke kleine dingetje in je hals.
Succes ermee!!
Gr Eef

Terug
Bovenaan