schildklier?

Hallo allemaal,
ik vindt het een beetje eng, want ben nog nooit op een forum ingelogd geweest. Wel lees ik al ruim 9 maanden in het forum "zwanger worden" en vandaag dus voor het eerst bij jullie.
Mijn naam is Susan en ik heb twee mooie dochters van 1 en 3 waarvan ik beide keren in de 1e ronde zwanger werd. Nu proberen wij reeds 9 maanden voor de derde keer zwanger te worden maar het schiet nog niet op.
Nu zijn jullie allemaal allang een stap verder en mag ik natuurlijk in mijn handen klappen dat we al twee dochters hebben maar ik wou graag vragen of iemand informatie heeft over de werking van de schildklier en zwanger worden. Na de geboorte van de tweede heb ik namelijk last hiervan gehoord en ik heb dezelfde verschijnselen, nu hoor ik dat verkeerde schildklierwerking vruchtbaarheidsproblemen kan geven.
Klopt dit?
Alvast bedankt voor een antwoord en ik hoop voor jullie allen dat alle moeite en verdriet uiteindelijk resultaat opleveren!!
Susan

Heb je last van je schildklier of denk je dat  hebt?
Een bloedtestje bij de huisarts kan het uitwijzen. Ik had ook allerlei verschijnselen (met name bijna 2 kilo per week afvallen en veel gewrichtspijn) maar had niets.

Als je echt een schildklier afwijking hebt kan het zo zijn dat je geen eisprong hebt en moet je aan de medicijnen, maar dat moet natuurlijk begeleid. En dan moet je soieso ook meer medicijnen voor je schildklier zelf.

Gewoon even naar de dok is het beste

Hallo!

Een te snel of te langzaamwerkende schildklier heeft zeker invloed op het zwanger raken.

Als je schildklier niet goed werkt, werkt je hele lichaam niet goed. En dus ook je hormoonhuishouding gaat niet zoals die zijn moet.

Helaas heb ik niet veel tijd nu uitgebreid mijn verhaal te beschrijven maar ik ben dus bekend met schildklierziekten.

Ik heb de ziekte van Graves, en nu al bijna 4 jaar bezig voor ons eerste kindje.
De artsen zeggen dat ik goed ben ingesteld op mijn medicijnen (schildklierhormoon, thyrax) en dan mag het geen reden meer zijn niet zwanger te raken.
Maar toch duurt het al 4 lange jaren.

Misschien kan je eens een kijkje nemen op mijn web-log. Daar staan ook links naar sites over schildklieraandoeningen!

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze rustig (kan ze alleen pas volgende week beantwoorden)  

www.cynthia1975.web-log.nl

succes!

Cynthia

Hallo Susan,

Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig voor een eerste kindje. We zitten nu sinds sept in de medische molen. Er is tot nog toe uitgekomen dat ik PCOS heb en ook mijn schildklierfunctie is niet goed. Ik heb een subklinische hyperthyreoidie, mijn schildklier werkt dan te snel maar ik heb nog geen symptomen. Ik vind het zelf lastig te begrijpen. Wanneer de schildklier niet goed functioneert kan een vrouw moeilijker zwanger raken. Ik heb lange onregelmatige cyclussen, dus minder kans.
Je kan via de huisarts heel makkelijk bloed laten afnemen. Hier is namelijk al veel aan te zien. Succes!

Groetjes Berber

Terug
Bovenaan