Schildklier

Hallo,

Zijn er meerdere vrouwen die na hun zwangerschap problemen hebben gekregen of bij wie deze zijn verergerd?
Ik heb al 4 jaar een te langzaam werkende schildklier en door het gebruik van 1 tabletje thyrax per dag is het al die jaren stabiel gebleven. Nu loop ik al bijna een half jaar te sukkelen om het weer op niveau te krijgen wat maar niet lukt. Nu heb ik te horen gekregen dat het gehalte te hoog is en moet ik 2 pillen per dag gebruiken. Aangezien mijn dokter in dokterstermen praat snap ik er niet veel van. Wie kan me er meer over vertellen?

Kirsten
 
Ik weet er zelf niet veel van, maar een collega van mij heeft ook problemen met haar schildklier gekregen na haar zwangerschap. Ik zal haar eens vragen of ze informatie heeft.
 
Hoi Kirsten,
Voordat ik zwanger werd had ik al een te langzaam werkende schildklier.Eerst was hij te snel en heb ik 2x een soort operatie ondergaan waarbij je een slokje radioactieve jodium krijgt en zo gaat er dus een klein stukje van je schildklier kapot.Nu is hij te langzaam en het was mooi stabiel tot mijn twee kindertjes ,het is nu helemaal weer ontregeld ik slik inmiddels 1x daags 100 mcg thyrax en voor die tijd 50mcg,ik hoefde me daar geen zorgen over maken het zijn gewoon de natuurlijke hormonen die je schilklier anders zelf had aangemaakt.Ik moet volgende week weer voor controle bij m'n internist en ben erg benieuwd hoe het nu is.
 
Hoi dames,

Fijn dat er eindelijk een paar reacties zijn gekomen!
Ik vind het maar vreemd dat iedereen bij een internist loopt behalve ik!
Ik moet nu volgende maand weer bloed prikken en als het dan nog niet in orde is, vraag ik toch om een doorverwijzing.
Ik moet wel zeggen dat ik nu een week 2 tabletjes slik en ik me wel wat minder moe voel.
Groetjes Kirsten
 
Hoi Kirsten,
Ik ben inmiddels bij m'n internist geweest ,maar wat ik vergat te vertellen is dat ik meestal 2weken moet wachten op uitslagen,ziekenhuis je kent het wel.Dus ik moet nog even geduld hebben.Ik snap alleen jou verhaal niet helemaal,dat je gehalte te hoog is dan zou je een te snel werkende schildklier moeten hebben???
 
Hoi Kirsten,
Ik weet niet of je hier nog steeds kijkt.Ik ben weer goed gekeurd voor een jaar.Ik voel me alleen erg moe en heb vaak hoofdpijn.Ik moet in september m'n bloeddruk even laten meten want die was wat aan de hoge kant 130/95.Hoe gaat het inmiddels met jou? Heb je je bloed al laten prikken.
Groetjes Greetje
 
Terug
Bovenaan