schilferend huidje voorhoofd

Mijn dochter van 4 weken heeft erg veel last van een schilferend huidje op het voorhoofdje.
Het is net alsof ze aan het vervellen is. Ik hoef het huidje maar iets aan te raken en het begint al te ' vervellen '.
Heeft iemand een idee wat dit is en wat ik er aan zou kunnen doen??

groetjes Christel
 
Hoi

Mijn zoontje heeft dat ook gehad toen hij zo jong was. Ik dacht dat het berg was. Hij had nergens last van, maar het ziet er niet zo lekker uit he.
Wat bij ons hielp was dat we gestopt zijn met shampoo. We wassen nu zijn haar alleen met water, en hij heeft geen schilfers meer. Zijn haar is ook niet vet ofzo. Misschien kan je dat eens proberen.

Groetjes
Caroline
 

Hoi Hoi,

Mijn dochertje had ook zo veel schilfertjes, en het leek alleen maar erger te worden, nou bleek dit dus berg te zijn.
Ik heb toen haar haartjes en hoofdhuid goed in gesmeerd met antiberg olie van zwitsal.
Dit zijn wattenschijfjes gedrenkt in olie.
Ik vind het een wondermiddel, het ging helemaal loszitten, en daarbij gebruikte ik een babykammetje.
Na een paar dagen was het grootste gedeeld weg,

Dus als het berg is zou je dit kunnen proberen. Zoniet, dan zou ik het insmeren met olie. Of goeie babycreme.
Succes groetjes suzan
 
hoi
ik had het zelfde probleem met mijn zoon,
wat bij ons werkte: zo weinig mogelijk wassen met shampoo
en invetten met schlecker eigen merk uiercreme.
die creme is echt superfijn, ook voor jezelf als je ruwe handen hebt ofzo.
een paar keer smeren en je bent er van af
en het is nog goedkoop ook!
 
ilse had dit ook, het was geen berg, maar echt vervellen dus. in het ziekenhuis zeiden ze dat de meeste baby,s er in het begin last van hebben, ze vervellen dus omdat ze een beste groeispurt maken en dus ook vervellen, als ze met haar voorhoofdje tegen mij trui aankwam dat was het al raak!
maar het gaat zo over hoor!! ik heb er verder ook niets aan gedaan, ja badje met balneum badolie licht vettend!
gr susan en ilse.
 
Terug
Bovenaan