Schilferende droge hoofdhuid

<p>Mijn dochter (net 1 jaar) heeft een heel gevoelig huidje. Als baby heeft ze erge berg gehad, maar dit heb ik onder controle gekregen met babyolie. In bad gaat ze met olie van Naif, ik gebruik geen shampoo voor haar haar. </p><p>Toen ze 7 maanden was kreeg ze na het zwemmen eczeemplekken op haar lichaam. Uiteindelijk hebben we dat met hormoonzalf onder controle gekregen. Nog steeds blijven de plekjes gevoelig, dus smeer ze vaak in met Vaseline Lanette Creme.</p><p>Nu sinds een maand heeft ze een erg droge hoofdhuid. Als ze in bad geweest is en ik het insmeer met baby olie blijft het een dag rustig, maar daarna begint het droog te worden en te jeuken. Heel sneu. De huisarts wil dat ik het behandel alsof het weer berg is, dus veel olieën en uitkammen. Maar haar hoofdhuid jeukt nog steeds en is daar erg rood door.<br />Ik vroeg me af of iemand een andere tip voor me heeft dan baby olie. Haar haar zijn zo plakkerig van de olie en de hoofdhuid schreeuwt echt om verzachting voor mijn gevoel.<br />Wie herkent dit en heeft de gouden tip? </p>
 
Ik kom net terug van de winkel met kokosolie. Lees daar goede dingen over voor huid en haar en kan ook gebruikt worden voor luieruitslag. Kan je helaas dus nog niet vertellen of wij er zelf goede ervaring mee hebben, maar lees wel veel goede ervaringen. Misschien de moeite waard, het is een mooi natuurlijk product ?
 
Toevallig ben ik gisteren met minn baby van 3.5 maand bij de huisarts geweest omdat ze ook berg heeft en ze had in 1 nacht dr hele voorhoofd opengekrabt van de jeuk.. overal bloed en grote krassen. Echt heel zielig. 
De huisarts schrok er flink van. Ik heb amandelolie gekregen. Heb het er nu 2x op gesmeerd (op de wond en op de berg zelf) en het helpt nu al!!! Het blijft zo'n 12 uur nat en vochtig en het verzacht heel erg goed. 
Ik smeerde ook huidolie maar dat hielp dus weinig... nu met amandelolie merk ik écht verschil. Je kunt het overal kopen geloof ik, maar je kan natuurlijk ook een flesje bij de huisarts vragen.
Ik wou dat ik dit eerder wist, dan had ze dr hoofd niet tot bloedens toe open gekrabt!!
 
Toevallig ben ik gisteren met minn baby van 3.5 maand bij de huisarts geweest omdat ze ook berg heeft en ze had in 1 nacht dr hele voorhoofd opengekrabt van de jeuk.. overal bloed en grote krassen. Echt heel zielig. 
De huisarts schrok er flink van. Ik heb amandelolie gekregen. Heb het er nu 2x op gesmeerd (op de wond en op de berg zelf) en het helpt nu al!!! Het blijft zo'n 12 uur nat en vochtig en het verzacht heel erg goed. 
Ik smeerde ook huidolie maar dat hielp dus weinig... nu met amandelolie merk ik écht verschil. Je kunt het overal kopen geloof ik, maar je kan natuurlijk ook een flesje bij de huisarts vragen.
Ik wou dat ik dit eerder wist, dan had ze dr hoofd niet tot bloedens toe open gekrabt!!
 
Dat berg niet zou jeuken, vind ik ook grote onzin. Ons kleintje is een eczeem baby en heeft ook berg gehad en nu een droge hoofdhuid met eczeem. 
Ik weet niet of je shampoo gebruikt. Onze kleine heeft een enorme bos haar die wel gewassen moet 2x per week. Dit doe ik met douche/badolie van La Roche Posay. Dat scheelt in droge plekken op haar hoofdje. De rest wassen we met Groninger badolie (vraag bij de apotheek). Dat is eigenlijk gewoon supervette badolie. Als haar hoofd heel erg is, doen we haar alleen met die olie in bad en wassen ook haar hoodje daarmee. 
 
Terug
Bovenaan