schilferige plekjes

Hoi allemaal!

Ik schrok gisteravond erg. Op het elleboogje van mijn dochter (6 mnd)en op de zijkant van haar dijbeentje zag ik wat schilferige plekken. Het zag er wat rood uit en voelde erg droog. 2 weken geleden ontdekte ik ook al zo'n piepklein plekje, maar vond dit verder niet echt iets om me druk over te maken. Maar nu het erger wordt maak ik me toch wel zorgen. Ik was benieuwd of iemand van jullie dit herkent. Het zal toch geen eczeem zijn????Wel ben ik 2 weken geleden met een eerste fruithapje begonnen (peer)groente krijgt ze nog niet (vanaf as maandag). Ik heb een afspraak bij de huisarts voor volgende week, want ik kon voor het weekend niet meer terecht.Kunnen jullie me voorlopig geruststellen of duidelijkheid brengen? Alvast bedankt!
 
Hallo marieke,

Ik zou me er niet te druk om maken. Mijn dochter heeft ook een droge huid. Om te beginnen gaat ze maar 2x per week in bad, in niet te heet water. Daarna goed insmeren met bodylotion ofzo. Op het moment gebruik ik creme van zwitsal. Ik denk eigenlijk niet dat het aan het fruithapje ligt. Maar ik weet het ook niet. Op het cb hebben ze me aangeraden haar niet te veel in bad te doen en na de tijd lekker in te smeren. Het gaat goed nu, misschien komt het ook wel door dat we winter gehad hebben, dan heeft mijn dochter ook meer last van een droge huid. Succes ermee.
 
Hoi Marieke.

Hoe gaat het nu met je dochtertje. Heb je al eens producten van Balneum Hermal geprobeerd?
Dit is verkrijgbaar bij apotheek en drogisterij.
Ik vindt het niet echt goedkoop maar het werkt wel heel goed!!

Succes.
 
Bedankt voor de reacties. Het hele droge lijkt iets minder te worden, het wordt wel steeds roder lijkt wel en wat vlekkerig. De arts zei dat het waarschijnlijk de overgang op andere voeding is. Balneum gebruik ik nu sinds 2 dagen, voelt wel prettig aan. Hopelijk is het gauw voorbij. Nogmaals bedankt voor jullie luisterend oor! Marieke
 
Terug
Bovenaan