Schilfers op hoofdhuid

<p>Hallo,</p><p>Graag wil ik jullie advies. Ik heb een dochter van 5 weken en heeft sinds kort een droge hoofdhuid en dit schilfert erg. Nu was ik haar haar maar 1x per week en toch heeft ze het. Is dit nu berg? </p><p>Nu heb ik op internet gelezen dat je er het beste een nacht huidolie op kan smeren en daarna goed uitspoelen. Kan dit gewoon de huidolie van zwitsal zijn of moet dit iets specifieks zijn? Hoor graag van jullie.</p><p>Liefs  </p>

Hi,
let met die kleintjes op dat ze geen last krijgen van alle zeepjes/crèmes. Zwitsal bevat veel toevoegingen om het lekker te laten ruiken. Maar een babyhuid kan daar nog niet altijd tegen waardoor er een exeemachtige/allergische reactie kan komen. (Wij zaten met onze dochter van toen 7 weken heel bezorgd bij de huisarts?)
Als olie voor de huid gebruiken we neutral. Vanaf ongeveer 6 maanden kan de huid wat meer hebben en kun je dus rustig iets met een lekker geurtje gebruiken. Ik meng voor haar hoofdhuid een drupje Zwitsal voor de haartjes met neutral olie. Want dat haarspul droogt enorm uit, maar ruimt zo lekker?
google eens op afbeeldingen voor berg, dan herken je het direct als het berg is. En inderdaad insmeren met olie en daarna met een kam of kaartje eraf krabben. 
Fijne dag! 

allebei mijn zoontje hadden heel erg last van berg. ik heb olie gekocht van de kruitvat en een apart borsteltje tegen berg (heb ik in dr supermarkt gehaald) goed insmeren en dan kun je het er zo afhalen. 

Ja klinkt als berg, maar daar hoef je op zich niks mee.. gaat vanzelf over. Of insmeren en wegschrapen.. maar dat vond ik zelf niet zon fijn idee haha

Onze dochter (8 maanden) heeft al lange tijd last van berg. Maar ook al vanaf de geboorte een bos haar. Het smeren en intrekken met olie hielp hier niet. Wegkrabben is lastig omdat ze veel haar heeft. 
Sinds 2 weken smeer ik haar hoodje af en toe ( 4x in 2 weken gebruikt) na het wassen in met berkenwater. Dit heeft snel effect gehad. Is nu zo goed als weg. Heb het gewoon bij het Kruidvat gehaald.  

Terug
Bovenaan