schilfertjes (eczeem)

Hoi hoi,

Even nog een berichtje voordat Tessa wakker wordt.
Tessa heeft op haar voorhoofd en zijkant bij haar oor een aantal eczeemvlekjes. Ik heb nu zalf hiervoor (cetomacrogol) en op zich gaat het goed; de vlekjes worden minder, maar als ze 's ochtends wakker wordt zijn de vlekjes weer rood en waar de zalf heeft gezeten zitten er allemaal schilfertjes. Nu kan ik die zalf daar weer op smeren, maar moeten die huidschilfers er niet eerst af? (als ik het zelf had zou ik ze er af scrubben, maar bij zo'n babyhuidje????)
iemand ervaring met deze zalf en/of schilfertjes?

groeten (o ja, en goedemorgen allemaal!)

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

ik hoor iemand wakker worden..........

Als Kian schilfertjes op z'n hoofd heeft doe ik altijd een beetje olie erop en dan na een paar uur rondjes borstelen zeg maar. Maar dat zijn dan geen schilfertjes van eczeem (denk ik). Je kun inderdaad met iets vettigs erop en dan zachtjes scrubben, dan kan heus geen kwaad hoor, als je maar niet doorgaat tot de huis kapot is. Maar wat los zit mag er toch gewoon vanaf?
Groetjes Nelleke

Ik bedoel natuurlijk niet een paar uur rondjes borstelen maar na een paar uur wachten. . .rondjes borstelen. hihi
Dat jullie niet denken dat ik een paar uur met zo'n borsteltje over z'n koppie sta te poetsen.
Nelleke

wat ik weet is dat je beter niet aan de schilfers kunt komen.
en ook geen vaseline want dat sluit af.
bij ons heeft benthapen zalf(uh hoe schrijf je dat) goed geholpen..
vooralsnog kan het wel regelmatig terugkomen op hetzelfde plekje werdt mij gezegd.
maar ik zie nu bijna niks meer.succes
groetjes piewie

This zo verleidelijk om al die velletjes eraf te pulleken (? is dit Nederlands??) maar ik blijf er vanaf!  
Blijf gewoon netjes 2 keer per dag die zalf erop smeren, en met het smeren ("uren" rondjes draaien!!!) gaan er ook al velletjes af.
Bedankt voor de tips!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan