Schilfertjes

Hoi moeders en vaders,
Mijn kleine Jamey is nu 7,5 week jong en heeft sinds 1,5 week schilfers op zijn gezichtje, bij zijn wenkbrauwen, neus en wangen. Ook heeft hij rode pukkeltjes op zijn wangen en in zijn nek. Ik denk niet dat hij er last van heeft of dat het iets ernstigs is. Weten jullie of ik er iets op kan smeren, en zo ja wat?
Groeten, taatje en Jamey (26-9)
 
Hoi,

Onze dochter had ook heel erg last van rode bultjes op haar wangen en in haar nek. Denk dat het van de melk ofzo kwam want ze lag altijd de hele dag kleine beetjes melk terug te geven. We hebben er nooit iets opgedaan. Het is vanzelf weggetrokken.

Debbie
 
Hoi,

Mijn dochter (nu 15 wk) had ook rode bultjes, zijn heel onschuldig en gaan vanzelf weer weg. Zouden zgn. 'warmtebultjes' kunnen zijn. Ook heeft mijn dochter last van 'berg', een soort schilfertjes op het hoofd en soms ook in de wenkbrauwen. Hier kun je wat aan doen door 's avonds de hoofdhuid in te  masseren met babyolie en de ochtend erna er weer uit te spoelen in bad. Dan zou je het er zo af moeten kunnen halen. Je kunt het ook laten zitten, want je kind heeft er geen last van. Ik weet natuurlijk niet of het  bij jou om dezelfde dingen gaat, maar  mijn ervaring met bultjes en pukkeltjes en ruwe, droge huid en schilfertjes (en ga zo maar door..) is dat het allemaal vanzelf weer overgaat. Ik zou niets op mijn kind smeren als het niet echt nodig is. Maar maak je je ongerust, vraag dan natuurlijk even op het cb!

Groet
Maaike
 
Terug
Bovenaan