Schimmel / Herpes voorkomen

<p>Onze jongste zoon is schijnbaar schimmelgevoelig. (nagels voeten en handen en bij uitbraak herpes bij de mond).</p><p>Heeft iemand tips en trucs om dit te voorkomen en/of sneller te laten genezen? Vooral bij de mond is het moeilijk omdat hij ook een zenuwticje heeft om op bovenlip of onderlip inclusief huid erboven te zuigen. </p><p>Tips om zenuwtrekjes af te leren zijn ook welkom (we hebben achter de rug: haren uit trekken, nagelbijten en nu dus met de mond. Al geprobeerd stressarmbandje en knijpbeestjes.)</p>

Ik zou eens googlen op herpes en voeding. Er zijn stoffen die het herpesvirus voeden en een paar die het tegengaan. Onderstaand een stukje erover:
Een anti-herpes dieet bevat voeding die relatief rijk is aan het aminozuur lysine ten opzichte van arginine. Helaas kan het lichaam zelf geen lysine produceren, dus je bent geheel afhankelijk van de eiwitten uit je voeding. Lysinerijke voeding is: vlees, eieren, vis, melk, gevogelte en kaas.

Succes ermee! 

Ik heb zelf ook heel lang last gehad van koortslippen, en inderdaad: l-lysine is de oplossing! Ik kocht dat gewoon in tabletvorm bij De Tuinen, maar geen idee of kinderen dat ook (in die dosis) mogen. Het uitzoeken waard in ieder geval! Als ik iets voelde opkomen nam ik 2-3 dagen zo'n tablet, dan kwam het vaak niet eens door... Ideaal!

Terug
Bovenaan