Schimmel lattenbodem

Ik draaide net het matras van mijn dreumes om en zie ineens een zwarte vlek op z’n matras en ook op z’n lattenbodem… Schimmel lijkt me. Erg vies en ongezond. Ik wil dit zo snel mogelijk verwijderen, maar waarmee? Iets heel chemisch lijkt me ook niet gezond. Iemand een tip?
 
Je kan zeep proberen, voor de lattenbodem. De matras gewoon vervangen, tenzij die uitwasbaar is?
 
[quote quote=10606202]Baking soda?[/quote]
Ja dat wilde ik ook net zeggen. Is het matras nat geweest? Is het vochtig in huis? Er komt niet zomaar schimmel op. Het zou dan ook weer kunnen terug komen, dan kan je misschien beter een ander matras kopen. Maar wel belangrijk om de oorzaak te weten. 
 
Het allerbeste is een stoomreiniger. De zwarte verkleuring ga je misschien niet meer wegkrijgen, maar dat hoeft ook niet. Als het maar hygiënisch schoon is. De lattenbodem kun je gewoon goed schobben (en als het hout is eventueel ook schuren). Hoe je het ook schoonmaakt: het droger erna is het allerbelangrijkste. Een vochtig matras kan wel een paar dagen nodig hebben om goed door en door te drogen(!)
 
Terug
Bovenaan