Schimmel op tong

<p>Hallo mama's, </p><p> </p><p>Ik ontdek net dat heel me tong onder de witte schimmel zit. </p><p>Helaas net voor het weekend. </p><p>Iemand huis tuin en keuken middeltjes die werken om het alvast te bestrijden dit weekend?</p><p> </p><p>Groetjes mamavanbijnadrie</p>

Spruw? Als je flesvoeding geeft de flessen en speentjes goed uitkoken, en dit ook dagelijks blijven doen. Het kan vanzelf over gaan maar je kan er ook iets voor krijgen bij de huisarts. Als je borstvoeding geeft moet je dacht ik ook zelf nog iets opsmeren.. anders ff googelen of de apotheek bellen morgen :)

Ik merk dat ik zelf ook last van een aanslag op mijn tong begin te krijgen. Denk dat het door de hormonen komt! Ik heb zn speciale tong borstel gehaald en schrob mijn tong goed. En daarna spoelen met mondspoeling zonder alcohol. Hopelijk is het snel weer over. Heel vervelend en akelig gevoel.

Er zijn wel wat huis tuin en keuken middeltjes. Sommige mensen zweren bij kokosolie. Dus daarmee je mond spoelen. Ik werd daar in de zwangerschap alleen echt misselijk van. Of spoelen met pure bessensap (vond ik prettiger). Schimmels houden niet van zuur. Beide doorslikken trouwens. Dan pak je ook de achterkant van je tong mee. Ik hoop dat het helpt. Heb er zelf ook ervaring mee. Echt naar en pijnlijk :-(. 

Ik heb er sinds de griep vorige week ook last van.  Ik las dat je juist mond spoeling niet moet gebruiken omdat het de zuurgraad aantast. Maar of dat ook echt zo is. Gember, knoflook, ui en zure (verse) vruchtensappen zouden mogelijk helpen. Vandaag maar eens langs de winkel. En anders zijn er via de huisarts op recept wel middelen te krijgen die veilig zijn tijdens de zwangerschap. 

Terug
Bovenaan