Schimmelinfectie down there…

Hoi dames,
Niet zo heel fijn praatje maar zijn er hier vrouwen die aan het eind van de zwangerschap een schimmelinfectie hebben gehad? Momenteel ben ik 36+3 weken ver en het jeukt behoorlijk daar beneden. Sinds gisteren aan het smeren met Gandescen of zoiets, ik hoop dat het snel voorbij gaat. Iemand nog andere tips?

Ik zit nog in het begin van de zwangerschap. Kreeg bij de terugplaatsing (icsi traject) het advies Canesten te gebruiken. Is in creme en tablet vorm. 3 dagen en het was weg. Is gewoon bij de drogist te koop.

Canesten tablet/ei dat je in moet brengen en de uitwendige creme. Daktarin heeft dat ook. Te koop bij drogist en apotheek. Het duurde bij mij wel even tot de jeuk echt weg was. Weekje ofzo. Ik was naar de huisarts gegaan "omdat het niet werkte". Maar die zei dat de huid en slijmlaag moeten herstellen. Dat klopte bij mij wel.

Wat je eventueel in de tussentijd zou kunnen vragen aan de huisarts is of die een vaseline creme voorschrijft, die je op je schaamlippen mag smeren. Als het wat langer duurt voordat de anti-schimmel werkt, kan de vaseline helpen tegen de jeuk. 

Terug
Bovenaan