Schimmelinfectie en zwanger

<p>Hi dames,</p><p>ik ben inmiddels 21 weken zwanger en heb continue schimmelinfecties. Echt heel vervelend. Ik heb een creme gekregen (gyno daktarin) en una het gebruiken daarvan max een week dan verdwijnt de infectie maar komt het na een paar weken ook weer terug. Ik vind dit zeer vervelend en vraag me af wie dit ook heeft meegemaakt? Ik kan geen gemeenschap met mijn man hebben hierdoor vaak en voel me daar schuldig over.. ook ben ik bang dat dit blijft tot de bevalling en dan kan ik misschien wel niet vaginaal bevallen. <br /><br /></p><p>iemand tips?? Alvast bedankt!!</p><p> </p><p>X</p>
 
Hoi hoi,
Ik ken je gevoel! Ik werd er helemaal stapel van, 2 keer een tablet gekregen van de dokter ook naast het smeren en dan was het weekje klaar en vervolgens hoppa! Daar was het weer.. vreselijk! En wat je zegt, gemeenschap was/is dan ook niet echt een optie met m’n man. Heb 2 weken geleden een 6daagse kuur van de dokter gekregen van tabletten met clotrimazol en zalf erbij en tot nu toe gaat het goed. Dit is volgens mij ook wat sterker dan miconazolcreme. Ik hoop ook echt dat het zo blijft ja! 
Misschien een idee om de dokter daar eens naar te vragen? 
Sterkte ermee in ieder geval!!
 
Ooh wat vervelend. Ik heb er een tijdje terug ook heel veel last van gehad. Het leek maar niet weg te gaan, denk dat het wel een week of 5 heeft aangehouden. Nu is het sinds zo'n 2 weken weg gelukkig. Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg.. Zelf heb ik zwangerschapsdiabetes en had begrepen dat daardoor ook de zuurgraad verstoord kan worden. Wat je verder alleen kan doen is cremé gebruiken en niet wassen met shampoo. Vgm is er niets anders helaas.
 
Wat super vervelend voor je, ik heb het nu niet maar vroeger wel heel vaak gehad na antibioticakuren.  Bij mij hielp het enorm om van de suikers af te blijven, geen chocolade, geen frisdrank etc.   Wellicht kun je in combi eens iets anders en iets langere kuur vd huisarts krijgen.  Sterkte! Ik weet hoe irritant het is!! Ik gebruikte trouwens een creme/gel om jeuk/pijn te verlichten, dat heette multi gyn gel , dat was echt mijn life saver! Dus mocht je daar veel last van hebben dan ff snel naar de drogist, helpt echt zo goed! 
 
Terug
Bovenaan