schimmelinfectie....help ik word gek van de jeuk!!!

Hallo iedereen,

Ik kreeg zondag opeens ontzettende jeuk en brandend gevoel bij mijn vagina. Ben gisteren bij de huisarts geweest en nu blijkt dus dat ik een schimmelinfectie heb. Erg vervelend, heb medicijnen voorgeschreven gekregen maar ben beetje huiverig om die te gebruiken ivm zwangerschap.
Zijn er misschien mama's die dit ook hebben ervaren en weten jullie nog welke medicijnen jullie toen hebben gebruikt. Of zijn er misschien mama's die zelf een goed middel hier tegen hadden?

Ik hoor het graag en alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Amani

Hoi, je huisarts weet toch dat je zwanger bent???? dan zal hij/zij je vast wel een goed medicijn hebben voorgeschreven!

ik heb zelf geen schimmel gehad maar lees hier wel meer er over, volgens mij geen punt om het medicijn   te nemen.

ik bleek wel met 17 weken chlamidea te hebben, en toen heb ik ook van de huisarts niet het standaard medicijn kunnen krijgen, dit inderdaad vanwege de zwangerschap. Ik kreeg een verouderde erg zware antibiotica kuur, maar daar was tenminste van bekend dat hij geen slechte invloed op de baby/zwangerschap had.

sterkte met de jeuk! ga maar snel smeren!

groetjes v mm,24wkn

nou meid,

Ik heb er ook vaak last van hoor je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Ik heb het zelfs als ik niet zwanger ben. Door dragen van strakke broeken, kanten ondergoed, scheren daar kan ik gewoon niet tegen dan krijg ik jeuk.

De dokter schrijft mij altijd een creme voor om te smeren aan de buitenkant en 3 vaginale tabletten die je moet inbrengen en na 4 ã 5 dagen is het dan ook echt over dus kop op. De jeuk gaat gelukkig weg.

gr. debora

36w+3

hoi amani,

ik heb al bijna 3 maanden last en wil maar niet weggaan bij mijn, heb van alles geprobeerd.   heb een creme gekregen en vaginale tableten, en het komt steeds terug. word er ook   gek van. en ben 31wk zwanger en wordt er gek van die jeuk, en het doet ook veel pijn. toen ik die vaginale tabletten gebruikte had ik 2 weken geen last gehad van die jeuk en nu is het weer terug gekomen.(heb ook lang last van blaasontsteking endaardoor komt het steeds terug.

Ik heb ook sinds een aantal dagen jeuk en heb vandaag een recept voorgeschreven gekregen van huisarts. Ik moet het nog ophalen en ze had het inderdaad ook over vaginale tabletten. Hopelijk is het dan snel over.

Groet, Spiti

Hallo dames!
Hier een ervaren schimmelinfectie-moeder....
Niet dat ik er trots op ben hoor, echt niet, maar ik weet hoe vervelend het is.
Ik heb er normaal last van vlak voor of na de menstruatie i.v.m. schommelingen in de ph-waarde. Heel vervelend maar niks aan te doen.
Ik gebruik een creme bij de allereerste verschijnselen: miconazolnitraat.
Of tablet 150 mg (of 3x50) fluconazol.
De creme mag ook tijdens zwangerschap!!!
Gek genoeg tijdens zwangerschap nog niet nodig gehad!!! hahaha
Heel veel succes!

Groetjes,
Dyonne, moeder van Dylano (4) en 34w1d zwanger van 2e

Terug
Bovenaan