schimmelinfectie, huisarts of gynocoloog?????

hoi

ik heb even een vraagje. ben nu ruim 34 weken zwanger en sinds twee weken ben ik onder controle bij de gynocoloog voorheen zat ik bij de vk maar door me bloeddruk mocht dat niet meer. nou heb ik in het begin van me zwangerschap twee keer een vaginale schimmelinfectie gehad. hiervoor moest ik uiteraard naar de huisarts. Ik denk dat ik nu weer een infectie heb moet ik hiervoor nou naar de huisarts of naar de gyn. wie o wie weet dit???

bedankt
 
Het lijkt me beter om dit eerst even met je huisarts te bespreken.Dit kun je doen tijdens het telefonisch spreekuur.Hij zal dan wel aangegeven of je hiervoor bij de gynocoloog moet zijn.Succes meid.

 
Als je toevallig op korte termijn naar de gyn moet kun je het best daar overleggen, maar als je volgende afspraak nog wat langer weg is zou ik de huisarts bellen.

MIjn ervaring tot nu toe is dat huisartsen veel minder weten van zwangere vrouwen dan de gyn (is eigenlijk ook wel logisch). Vandaar dat ik mijn dingetjes meestal via de gyn doe omdat ik mijn huisarts gewoon niet helemaal vertrouw. Laatst wist ie nog niet dat je als zwangere vrouw gewoon ijzer tabletten mag nemen (en dat is toch echt niks speciaals). Dus ja, mijn voorkeur gaat naar de gyn.

groetjes, Jane
 
Een schimmelinfectie in de zwangerschap kan prima door je huisarts worden behandeld.
Ik zou het bij je volgende controle bij de gyn wel even vermelden, dan kan hij/zij het ook in het dossier opnemen.
 
ik had het ook, en heb gewoond de gynaceloog gebeld met me klachten en kon de dag erna meteen komen. Zij heeft gekekn en me iets voorgeschreven. Want het moet zowiezo idd wel vermeld worden bij de GC....
 
oke dames,

bedankt ik heb vrijdag een afspraak bij de gyn wacht ik het wel af. als ik er bij hem terecht mee kan is het opgelost anders ga ik maandag naar de huisarts
 
Terug
Bovenaan