Schimmelinfectie na eisprong

<p>Hallo,</p><p>Misschien een aparte vraag maar ik blijf ermee in me hoofd en als ik het Google krijg ik geen concreet antwoord. <br />Na mijn eisprong en voldoende geklust te hebben heb ik na mijn idee een schimmelinfectie gekregen. Ik behandel dit nu met canesten gyno crème wat ik niet inbreng. Dit helpt al goed en het gaat al beter. <br />Alleen mijn vraag is, heeft een schimmelinfectie invloed op de bevruchting? Dood het zaadcellen of zorgt het ervoor dat je niet vruchtbaar bent? En hoe zit dat met de canesten gyno crème? Zorgt dat er voor dat een zwangerschap deze poging er niet in zit?</p><p>Hopelijk dat iemand me hierin duidelijkheid kan geven. Alvast bedankt!</p>

Hi! Nee, voor zover ik weet heeft een schimmelinfectie en de medicatie die je ertegen gebruikt geen effect op de bevruchting. Dat beïnvloedt elkaar niet. Gelukkig! Hopelijk ben je snel zwanger én van je schimmelinfectie af! 

Nee ds crème beïnvloedt niet dat je zwanger wordt hoor!! Ik heb geregeld schimmelinfecties (elke 3 maanden ongeveer) De crème kun je gewoon inbrengen, het tablet werkt nog beter! Die breng je 1x in op het moment dat je al voelt dat het een schimmelinfectie wordt en dan trekt het binnen een paar dagen weg zonder jeuk. Vooral zonder die jeuk is heel fijn want daar word je helemaal gek van..

Bedankt voor je reactie!
Ja inderdaad de jeuk is echt verschrikkelijk. Ik had ineens jeuk, voelde het niet echt aankomen.. heb niet zo vaak een schimmelinfectie gelukkig. 
Als de crème niet voldoende gaat helpen dan zal ik zeker even tablet kopen. Fijn om te horen dat het geen invloed heeft op de zwangerschap of zwanger worden. 

Niet per se gerelateerd aan zwangerschap maar ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan omdat mijn schimmelinfectie steeds terug kwam. Daar kreeg ik toen een soort van kuur van voor langere termijn, met ook een paar capsules voor mijn partner zodat we de infectie niet steeds aan elkaar zouden geven (het heeft namelijk weinig zin medicijnen te nemen als je partner de bacterie bij zich draagt, die geeft het daarna namelijk gewoon weer aan je over). Daarna was het permanent weg. 
Inmiddels 20 weken zwanger ?.

Mijn beide zwangerschappen kon ik herkennen aan alle symptomen van een schimmelinfectie, maar na 7 dagen ofzo was het vanzelf over.. en toen testte ik positief en daarna was het ook vrij snel weg. Echt door de verandering van hormonen..
maar de verloskundige zei dat je dat altijd kunt gebruiken en dat het geen kwaad kan.

Oh het zal super zijn als t een teken van zwangerschap is maar het is dan wel heel vroeg na de eisprong. We wachten het rustig af, ben wel heel gerust dat de schimmelinfectie en canesten gyno geen invloed heeft op een zwangerschap! 

Ik zal het ook in de gaten houden of t niet telkens weer komt maar dit is nu weer sinds een aantal jaar dus heb t gelukkig niet regelmatig!

Terug
Bovenaan