Schimmelinfectie of luieruitslag?

Hoi meiden,

Wie van jullie kindjes heeft al eens een schimmelinfectie gehad?
En hoe zie je het verschil met luieruitslag?

Want Myrthe dr billetjes zijn helemaal rood en hebben op een paar plekken rode plekjes. Dit heeft ze eerder gehad, maar dan vooral rond dr poepgat om het maar zo te zeggen.
Nu zit het hoger en meer naar dr lies.
En de gehele billen zijn rood. Ze heb ik het nog niet eerder bij haar gezien.
Meestal als zij last van uitslag had is het de volgende dag na intensief smeren een stuk minder, dus als het morgenavond nog zo is dan bel ik vrijdag de HA. Maar wilde toch ook een jullie expertise.

Liefs Reneke

Hoi Reneke,

een tijdje geleden had ik dat ook met Minoux.
Dacht eerst dat het luieruitslag was, maar het zat niet alleen de billen.  Ook bij liezen en ook op de schaamlipjes.
Heb flink van alles geprobeerd; goed droog houden, regelmatig luier wisselen, gesmeerd met billencreme en suducreme. Uiteindelijk ook maizena (tip uit grootmoeders tijd), maar niets hielp.
Omdat het na een aantal dagen  eerder erger dan minder werd, heb ik de dokter gebeld. Die schreef een cremetje voor...schimmeldodend middel. Nou, na een paar dagen waren het rood en de kleine bultjes zichtbaar minder. En even later was het zo goed als weg.
Waarschijnlijk dus toch een schimmelinfectie en geen luieruitslag.

Ik weet niet of het bij Mirthe ook zo is, maar ik denk..zal toch mijn verhaal even vertellen omdat jouw verhaal er wel wat van weg heeft.

Succes.

Groetjes, Bianca

Hoi,

Mijn zoontje heeft dit ook gehad, bij hem bleken het streptococken te zijn, misschien toch even langs de ha als je twijfelt, heb je tenminste zekerheid, misschien is het bij jou meisje wel gewoon luieruitslag ipv schimmelinfectie of strepto.

Succes in ieder geval!

Gr MJ

Hallo Reneke

Shanice heeft het momenteel het is helemaal open geweest het gaat nou weer beter. Maar je heb echt hele rode billen en je ziet een rode rand er om heen. Bij Shanice is het echt extreem kapot gelukkig is het nou wat beter. Ik heb een speciale creme gehad van de huisarts gebruiken ze ook voor eczeem. Daarbij heb ik een lanette creme want je moet het goed vet houden. Absoluut geen sudocreme want dat droogt uit. Ga voor de zekerheid langs de huisarts.
Ik zou zeggen sterkte met de kleine meid dat ze er snel vanaf mag wezen

groetjes lisette

Hoi meiden,

Ik ben inderdaad naar de huisarts geweest ook door jullie verhalen.
En het is inderdaad een schimmelinfectie. (goh wat is het moederinstinct toch fantastisch!)
Dus een creme gekregen die ik samen met sudocreme mag smeren omdat het ook een deel luieruitslag is. En dat is vet zei de ha. Dus ik begrijp hieruit dat die elkaar ook tegenspreken haha.

Bedankt voor jullie advies.

Liefs Reneke

Nou Reneke ik heb het bij 2 verschillende huisartsen hetzelfde gehoord het cb ook Milton heeft het toen ook gehad en nou Shanice .  Dat vergeet ik nooit meer die had er toen ook een buikgriep bovenop en die arts zei gelijk geen sudo meer smeren maar iets van vaseline om het vet te houden sudo droogt uit.
Veel sterkte met de kleine

groetjes lisette

Hoi meiden

Ik heb het 2 dagen gesmeerd en zo goed als weg! Gelukkig maar.
En ja fijn he die moederinstinct! Ik vertrouw er ook goed op. En verder heb ik zoiets met haar, beter een keer teveel als te weinig bij de ha.
Ook al loop ik daar de deur niet plat. Maar als ik het niet vertrouw dan ga ik gelijk!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan