schimmelinfectie of zwangerschap?

hallo,

ik ben nieuw hier en zal mij even voorstellen ik ben mas en ik ben 27 jaar. ik heb een zoontje van 2,5. wij zouden het leuk vinden om nog een broertje of een zusje voor hem erbij te krijgen. nu heb ik 2 miskramen gehad en eentje vorig jaar en de laatste eind juni. nadat ik weer een menstruatie heb afgewacht zijn we weer verder gegaan. ik heb een hele onregelmatige cyclus de ene x van 7 weken dan weer eens 6 of 5 weken dus ik kan nooit echt zeggen wanneer ik een eisprong heb.nu ben ik 7 weken na mijn miskraam weer gaan menstrueren dat is nu 4 weken geleden dus als ik van de 7 weken uitga heb ik nog geen eisprong gehad ga ik van 5 weken uit dan weer wel erg lastig! nu heb ik de laatste dagen wel erg last van jeuk bij mijn vagina en een opgezetten buik en heel lichtjes een paar steekjes rechts onderin mijn buik. ik heb al een beetje ge-googled en het kan evt ook een schimmelinfectiezijn maar daar horen nog meer kwaaltjes bij. nu is mijn vraag heeft iemand hier ook last van of ook weleens te maken mee gehad ben heel benieuwd wat daar uit is gekomen namelijk!

hee welkom,

ik had bij mijn dochter toen ik ontdekte dat ik zwanger was, had ik diezelfde week nog een schimmelinfectie....dus kan alle kanten op!
wel moeilijk! zou er dan een testje tegen aan gooien! en zijn ovu testen misschien wat voor jou?
liefs

Ik kan met zekerheid zeggen dat als je een schimmelinfectie hebt, je het echt wel merkt.

Het jeukt ontzettend erg!
En je kan het controleren door even naar je slijm te kijken, is het doorzichtig met witte vlekjes, dan heb je de infectie.

Je kan ook even simpel naar de dokter, die heeft het binnen 5 minuten onderzocht.

Je krijgt dan een (smerig) zalfje en binnen een week ben je er vanaf.

verder zou ik ook ovulatie testen aanraden om te kijken wanneer je ovuleerd.

groetjes

@gertje is die zalf dan niet schadelijk mocht het zo zijn dat ik wel zwanger ben? ben namelijk wel erg misselijk en last van mijn borsten heb ook een erg opgezette buik? moet zeggen bij mij jeukt het wel maar niet dat ik er de hele dag aan moet krabben ofzo hoe had jij dit?
@neomi was die infectie door dat je zwanger was gekomen of had je er vaker last van? heb het nog nooit gehad namelijk. en ze zeggen dat door een zwangerschap die ph daar anders gaat reageren en dat je zo makkelijk een infectie kan krijgen.

bedankt alvast voor jullie tips, vind het erg prettig om er zo over te praten.

Hoi,

Het kan ook allebei zijn ik was zwanger en had een schimmelinfectie, creme kan trouwens geen kwaad.
Maar had laats ook een schimmelinfectie en was toen helaas niet zwanger!
Testen zou ik zeggen als het kan?

Groetjes Pupke

Of het schadelijk is kan je altijd aan je arts vragen.

En ja ik krabte bijna heel de dag haha, jeukte heel erg! Maar de witte vlekken zijn wel het belangrijkste kenmerk :)

Terug
Bovenaan