Schimmelinfectie op billetjes

<p>Hoi,</p><p>Mijn dochter is nu 6 weken en kwam er vorige week achter dat die vlekjes op haar billen (naast haat anus) een schimmelinfectie was. Eerder bij 1e huis bezoek cb werd gezegd dat het niets was. Nu smeer ik er al bijna een week myconazolnitraat (op recept gekregen) op maar zie nog niet echt verbetering. Hoe lang zou dit gemiddeld moeten duren, of hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken? Ik probeer ook nog vaker de luier te verschonen zodat er zo min mogelijk een broeierig klimaat is bij haar billetjes.</p>

Hier hetzelfde probleem gehad met tandjes doorkomen. Toen het na ruim 1 week niet weggaat heb ik hydrocortison gekregen en na 2 dagen verdween het als sneeuw voor de zon! 

Hier hetzelfde probleem gehad met tandjes doorkomen. Toen het na ruim 1 week niet weggaat heb ik hydrocortison gekregen en na 2 dagen verdween het als sneeuw voor de zon! 

Paar maanden geleden had mijn zoontje dat ook. Bij ons werkte die miconazol wel vrij snel, binnen een week volgens mij wel. We smeerden 2x per dag (en dan niet heel dun, ook niet mega dik maar gewoon wel goed insmeren). Verder belangrijk om de billetjes na verschonen goed droog te maken, dat maakte volgens mijn huisarts ook veel uit. Dus droge hydrofiel eroverheen nadat je een nat doekje gedaan hebt na bijv een poepluier, vaak deed(/doe) ik daarna nog iets van vette creme (als de billen beetje rood zijn), of talkpoeder/zinkzalf (als ze juist beetje schraal voelen). Maar het belangrijkste is ze echt goed droog maken!

Maizena kan schade geven dat wil je niet. Belangrijk bij de miconazol is inderdaad 2x per dag smeren, en ook nog een weekje doorgaan als je het niet meer ziet. Zodat echt alle schimmels dood zijn. Anders is het heel snel weer terug...
beterschap! 

Terug
Bovenaan