schimmelinfectie?

Hallo dames
Bedankt voor degene die gisteren op mijn berichtje hebben gereageerd. Buikgriep of zwanger?
Nu heb ik volgens mij ook wat last van een schimmelinfectie. heb net op internet rondgespeurd en daar stond dat dat voor kan komen bij een zwangerschap???
Zijn er mensen die hier ook problemen of antwoord weten op mijn vraag?
Morgen is mijn NOD maar voel nog weinig, zou het internet dan toch gelijk hebben. Heb op de site www.gezondheidsplein.nl gezeten.
Groetjes weegschaal

Hoi weegschaal,
het is een feit dat bij een veranderde zuurgraad van de vagina(bv. bij een hormoonschommeling), een schimmelinfectie kan optreden.
Toen ik zwanger was van mijn tweede heb ik daar erg veel last van gehad,ga op tijd naar de huisarts en vraag een vaginaalcreme,is veilig.
IK kreeg ook plekjes in mijn mond,daar helpt het eten van een banaan, tegen.
succes en ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft de zwangerschap, liefs,jeanette

Hoi,

Ik heb al 3 jaar te kampen met een chronische vaginale schimmelinfectie. Ben hiervoor al bij veel artsen geweest, waaronder een gynaecoloog.
Iedereen draagt deze schimmel met zich mee, meestal in de darmen.
Als je weerstand lager wordt of bij hormoonschommelingen (zwangerschap of gewone menstruele cyclus)kan er een vaginale schimmelinfectie de kop opsteken.
Dit hoeft dus niet te betekenen dat je zwanger bent, maar het kan wel.
Bij mij steekt de schimmelinfectie vaak de kop op een paar dagen voordat ik ongi wordt. Als ik bv. erg moe ben, is het erger.
Ook als ik veel suikers eet/drink is het veel erger.
De gynaecoloog vertelde mij dat je nooit met zeep, vaginale douches of Lactacyd oid mag wassen, maar alleen met lauwwarm water. Ook als je nergens last van hebt, want dit beinvloedt allemaal de zuurgraad van je vagina.
Er wordt ook weleens door mensen geadviseerd om een tampon met yoghurt in te brengen, maar dit mag ook absoluut niet, dit is een bron van bacterien wat het alleen maar erger maakt.
De enige methode om er vanaf te komen is om naar de huisarts te gaan. Deze heeft er zalfjes, vaginaal tabletten of orale tabletten voor.
Belangrijk is wel om te melden dat je evt. zwanger zou kunnen zijn, omdat je de orale tabletten niet mag gebruiken bij zwangerschap. (Maar ik heb wel ondervonden dat deze het beste werken)
Het is een heel verhaal geworden, maar ik wilde je deze info niet onthouden.

Hoi weegschaal,
Ik heb ongeveer een week last gehad van jeuk.. werd er helemaal gek van! dacht eerst dat het door de droogte kwam (misschien te vel geklust??) Welnu heb er toen beejte olie opgedaan dat hielp goed tegen de droogt maar de jeuk bleef.. gelukkig is nu het ergste weg en kan ik gewoon lopen zonder gek te worden van de jeuk..
Ik dacht eerst ook JOEPPIE ben zwanger maar las toen verder en daar stond dat je het ook krijgt als je weerstand verminderd is, ik was net ziek geweest met 41gr koorts.. Lees net dat jij buikgriep hebt gehad.. dus..
Ik hoop voor je dat je zwanger bent maar...
succes en veel liefs anne
xxx

hallo,
wil nog even melden dat ook jouw partner moet behandeld worden indien je er volledig vanaf wilt geraken...
mannen kunnen 'drager' zijn maar hebben daar heel vaak geen last van zoals wij!!!!!!!

Terug
Bovenaan