schimmelinfectie

dit bericht doe ik liever anoniem...na een enorme jeukerige nacht heeft de huisarts geconstateerd dat ik een schimmelinfectie heb... dit constateerde hij doordat ik heel veel jeuk had en witte afscheiding opzette schaamlippen...nu heeft hij twee soorten medicijnen voorgeschreven...van die vaginale zetpillen...maar die mag ik alleen hebben als de dokter ze voorschrijft tijdens de zwangerschap...die zetpillen heb ik eerder gehad en heb ik heel veel last van gehad...was net of er een vuurtje werd gestookt in mn vagina en daarna is mn hele wand aan de binnenkant beschadigd geraakt met als gevolg branderige pijn bij vrijen en sindsdien kan me man me niet meer vingeren...nu heb ik ook creme voorgeschreven gekregen...die wil ik wel proberen...heeft iemand ervaring met schimmelinfecties...die medicijnen en eventueel een natuurlijk oplossing? wat verlichting kan bieden?
 
hoi,
Ik heb al 2 keer een schimmelinfectie gehad. Het is heel erg vervelend.Je word echt gek van de jeuk.
De eerste keer krijg ik ook vaginale zetpillen 3 stuks (gyno daktarin 400mg)heb hier geen problemen mee gehad en het was na 3 dagen over.
De tweede keer heb ik 1 tablet oraal innemen en een creme gekregen.
Heb even de naam van de tablet opgezocht voor je die ik heb gekregen:
fluconazol 150 mg en de creme is miconazol creme 20 mg.
Gewoon even terug naar je huisarts gaan en om de tablet vragen.
De tablet is perfect geen moeilijk gedoe!
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
Iets natuurlijks weet ik niet, ja koud washandje en babypoeder.
succes.
 
Hai Anoniem,

Vervelend joh, ik heb er ook regelmatig last van en in mn vorige zwangerschap had ik er ook veel last van. VEel spul gebruiken is niet goed nee. Die creme hielp bij mij van geen kant, de pillen wel, maar ja als je die ervaring hebt, dan niet slim denk ik. Een natuurlijk middel is de rechtsomgedraaide yoghurt. Even voor de zekerheid aan een vk navragen, want die zei dat toen tegen mij. Die kan je aan een tampon doen en dan indoen, klinkt vies, maar hielp wel. ze zeggen dat zuur dan het zuur doodt. Verder echt niet met zeep wassen he, maar dat zal je wel weten, ook je man moet zich met die creme smeren, zegt de dokter meestal niet, maar mn man is er ook mee besmet en kwam er alleen maar af door mee te smeren.

Heel veel succes erbij en sterkte, want tis een nare kwaal!

Gr Aaltje ( dec forum)
 
Dat met zeep wassen dat klopt , ook een tip is om juist geen inlegkruisje te gebruiken, dit gaat alleen nog maar meer broedden, dan maar wat vaker je slipje verschonen.
Bij mij hielp, mischien heel stom maar het hielp en dit geldt voornamelijk voor snachts, een heel erg koude washandje zeg maar een gedeelte in de vagina , dat verkoelt hartstikke goed
 
hoi
ik heb ook vaker schimmelinfectie gehad. bij mij hielp de canestene creme altijd goed. die moest ik dan in een kokertje spuiten en dan inbrengen. ik voelde er niks van...geen branderigheid ofzo.
oja en wat aaltje zegt...kijk uit dat je man het niet ook heeft. anders is het dalijk over bij jouw en dan besmet hij jouw weer.
soms is het bij de man geloof ik niet te zien.
wat ook verlichtend werkte bij mij: met een koude douche je vagina schoonspoelen..dat helpt tegen de jeuk.
veel succes en gr. van sandy
 
Juist niet met zeep wassen want dat beinvloed de natuurlijke zuurtegraad van je vagina. Een schimmelinfectie krijg je niet weg met natuurlijke geneesmiddelen. Zelf heb ik canesten vaginaal zetpillen gehad. Hielp perfect.
Als ik jullie was, zou ik even een paar dagen onthouding nemen, net wat Sandy ook al schreef
 
Ik heb ook regelmatig last van een schimmelinfectie gehad alleen niet tijdens de zwangerschap, je mag je inderdaad niet met zeep wassen van onderen dat zorgt ervoor dat je bacterien niet meer gelijk zijn aan de schimmels en dan krijg je een schimmelinfectie.

Wat ook een tip voor je kan zijn is draag alleen katoenen ondergoed en inderdaad geen inlegkruisjes daar kan het namenlijk ook van komen. Ik heb altijd zalf gehad met een inbrenghuls die je dan moet vullen en tegen het jeuken en branden smeerde ik dat dan ook altijd op mijn schaamlippen en binnen een paar dagen was ik er dan vanaf. Sindsdien gebruik ik altijd lacticid intieme douche maar die mag je niet tijdens je zwangerschap gebruiken. Misschien heb je wat aan de info.
Succes.
 
hoi
ik heb (voordat ik zwanger raakte) 4 jaar, iedere maand schimmelinfectie gehad. (ben dus DE EXPERT) op dit gebied (hahaha) en ik heb een Homeopatisch middel gevonden dat SUPER goed werkt !
BIOCLIN actigel. je mag het ten alle tijden gebruiken. Je kunt het kopen bij een DA of een Apotheek Het kost ongeveer 10,-- maar dan heb je een grote tube. Meestal krijg je tijdens de zwangerschap vaker last van schimmelinfectie (helaas)
succes ermee ! Merel+
 
Terug
Bovenaan