schimmelinfectie

Verdorie, ik heb (hoogstwaarschijnlijk, volgens mijn vk) een schimmelinfectie. Ik ga morgen naar de huisarts. Ik heb hier geen ervaring mee. Krijg ik pas een recept mee als ze de uitslag van een uitstrijkje hebben? En hoe lang zou dat dan kunnen duren? Ik heb iets over orale capsules gehoord maar mijn vk zei ook iets over vaginale zetpillen, heeft iemand die weleens gebruikt en werkt dat ook tegen uitwendige irritatie (schaamlippen ed)? En tot slot: mijn vk zei dat een schimmelinfectie iets heel hardnekkigs is dat nog wel een aantal keer kan terugkomen. Ze gaf me de tip om in elk geval mijn lakens, ondergoed en handdoeken heet te wassen om te voorkomen dat ik mezelf blijf besmetten. Heeft iemand anders nog goede tips? Ik wil er echt heel graag in 1 keer vanaf zijn, vind dit ontzettend vervelend. Alvast heel erg bedankt, alle reacties zijn welkom.
 
Ik weet hoe ongelukkig je voelt als je hier last van hebt.
Maar het kan reuze meevallen hoor.
Ik heb het ook gehad en na drie dagen was ik er van af. Ik kreeg zetpillen voor inwendig gebruik en een zalf voor uitwendig gebruik. Beide waren van het merk canasten.
Het is nu drie maanden geleden en het is niet weer terug gekomen.
Ook heb ik de was niet heter gewassen als normaal.
Ik wens je veel beterschap!
 
Je bent er vatbaardar voor in de zwnagerschap omdat je weerstand dan minder is. Het kan dus nog wel eens terugkomen. De beste ervaring die ik heb is een kuur van maar 1 pil. Een gewone pil, bedoel ik.. dan is het snel over.
Waarschijnlijk gaat je huisarts er niet eens naar kijken maar geeft hij je gewoon een recept. Het komt zo vaak voor, niets bijzonders. Als de klachten blijven zal ie alsnog kijken of het niets anders is. Maak je niet druk, eet gezond, naam voldoende rust, gebruik katoenen ondergoed zonder inlegkruisjes en was je schaamlippen alleen met water. Dan komt het helemaal goed!
 
helemaal eens met bovenstaande reacties, ik ken het vervelende probleem. Wat bij mij ook nog wel eens hielp is spoelen met van die intiemvloeistof van lactacyd. Op een gegeven moment had ik het zo vaak dat ik gewoon telefonisch een recept bestelde bij de huisarts, ik denk zeker dat hij niet eens gaat kijken want als ie alleen al naar je klachten luisterd, weet ie meteen wat er loos is. INderdaad ben je er in je zwangerschap meer vatbaar voor, en alhoewel ik er altijd al vaak last van had, heb ik het tijdens mijn zwangerschap juist maar 1 keer gehad, dus dat zegt ook niets volgens mij.

gr sandra
 
Hoi,

Ik heb het nog niet zo lang geleden ook gehad. Kreeg na een telefoontje met de huisarts een recept voor 3 vaginale zetpillen en een zalf voor uitwendig gebruik. En dan is het vaak snel wel. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik het zelfs 3x keer gehad, deze schimmelinfectie. Wanneer je synthetisch ondergoed gebruikt heb je veel meer kans op deze infectie. Ik blijf wel inlegkruisjes gebruiken omdat ik vrij veel afscheiding heb sinds ik zwanger ben maar ik verwissel ze wel 3x keer per dag.

groeten,
Gea
 
Hoi,
Momenteel ben ik 20 weken zwanger en heb het al 3 keer gehad, en helaas heb ik het weer. Ik heb vaginale zetpillen gekregen, kuren, en creme voor uitwendig gebruik, maar ze willen niet echt helpen. Ik gebruik ook katoenen ondergoed zonder inlegkruisjes en was het alleen met water, maar dat wil allemaal ook niet helpen. Dus je ziet het maar het is echt verschillend je kan het 1 keer krijgen tijdens je zwangerschap of meerdere keren.
 
Ik heb er ook al heel mn zwangerschap continue last van. Hiervoor had ik het nog nooit gehad. Inmiddels al 4 kuren gehad, maar het blijft terugkomen. Kwestie van hormonen.
Ga er nu ook niks meer aan doen (ben 34 wkn), heb wel genoeg medicijnen gehad nu. En na een paar dagen komt het toch wel weer terug.
Ik hoop voor jou dat het na 1 keer wegblijft in ieder geval.

 
Is zeker heel lastig, ik had er zowiezo al altijd veel last van en nu helemaal. Ik krijg nu van de doc zalf die je 16 dagen lang elke dag een kartonnen buisje in je vagina inbrengt en daar leegt zeg maar, dit helpt ook uitwendig. En verder is VITAMINE C ook echt een wonder nu, van Roter (bij de kruidvat) heb je pilletjes en bruistabletten met extra veel vitamine c en deze mag je ook tijdens de zwangerschap innemen! En veel jus d'orange drinken-zowiezo veel drinken- dan spoel je de bacterien sneller weg. Minder melkproducten nemen zou ook kunnen helpen, dit bevordert de groei van de schimmelinfectie, maarja.. deze dingen heb je nu ook nodig. Succes ermee in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan