schimmelinfectie

Verdorie, ik heb (hoogstwaarschijnlijk, volgens mijn vk) een schimmelinfectie. Ik ga morgen naar de huisarts. Ik heb hier geen ervaring mee. Krijg ik pas een recept mee als ze de uitslag van een uitstrijkje hebben? En hoe lang zou dat dan kunnen duren? Ik heb iets over orale capsules gehoord maar mijn vk zei ook iets over vaginale zetpillen, heeft iemand die weleens gebruikt en werkt dat ook tegen uitwendige irritatie (schaamlippen ed)? En tot slot: mijn vk zei dat een schimmelinfectie iets heel hardnekkigs is dat nog wel een aantal keer kan terugkomen. Ze gaf me de tip om in elk geval mijn lakens, ondergoed en handdoeken heet te wassen om te voorkomen dat ik mezelf blijf besmetten. Heeft iemand anders nog goede tips? Ik wil er echt heel graag in 1 keer vanaf zijn, vind dit ontzettend vervelend. Alvast heel erg bedankt, alle reacties zijn welkom.
 
Ik weet hoe ongelukkig je voelt als je hier last van hebt.
Maar het kan reuze meevallen hoor.
Ik heb het ook gehad en na drie dagen was ik er van af. Ik kreeg zetpillen voor inwendig gebruik en een zalf voor uitwendig gebruik. Beide waren van het merk canasten.
Het is nu drie maanden geleden en het is niet weer terug gekomen.
Ook heb ik de was niet heter gewassen als normaal.
Ik wens je veel beterschap!
 
Je bent er vatbaardar voor in de zwnagerschap omdat je weerstand dan minder is. Het kan dus nog wel eens terugkomen. De beste ervaring die ik heb is een kuur van maar 1 pil. Een gewone pil, bedoel ik.. dan is het snel over.
Waarschijnlijk gaat je huisarts er niet eens naar kijken maar geeft hij je gewoon een recept. Het komt zo vaak voor, niets bijzonders. Als de klachten blijven zal ie alsnog kijken of het niets anders is. Maak je niet druk, eet gezond, naam voldoende rust, gebruik katoenen ondergoed zonder inlegkruisjes en was je schaamlippen alleen met water. Dan komt het helemaal goed!