schimmelinfectie

gebruik de druppeltjes candira van het merk aromed. Ik had er ook altijd veel last van maar deze druppeltjes helpen het voorkomen. het is natuurlijk en geschikt voor zwangeren. Je koopt het bij de grotere etos en natuurwinkels en de tuinen.
 
Ik gebruik dat spulletje ook en ik moet zeggen dat het de boel daaronder goed fris houdt.

Maar het is bedoeld om schimmelinfecties te voorkomen. Als je denkt dat je het al hebt moet je gewoon even naar je HA gaan. Die geeft je dan er iets tegen.
 
Schimmelinfecties komen bij zwangerschap veel voor, maar ook buiten de zwangerschap zie je ze nogal eens.

De reden is dat schimmels in je vagina thuishoren, je draagt ze altijd bij je, evenals bepaalde bacteriën, en als het er maar niet teveel worden merk je daar niets van.

Als het evenwicht tussen bacteriën en schimmels verstoord raakt, door bijvoorbeeld weerstandsvermindering, antibioticagebruik (dit doodt de bacteriën), zeepgebruik (pH van de vagina veranderd hierdoor) etc, dan kunnen de schimmels gaan uitgroeien en krijg je er last van: jeuk, witte brokkelige afscheiding, rode schaamlippen/vagina etc.
Ook door sexueel contact heb je een grotere kans op schimmelinfecties: sperma heeft een andere pH dan de vagina.

Om een schimmelinfectie te voorkomen is het vooral belangrijk om niet met zeep de vagina te wassen. Als je toch zeep wilt gebruiken, neem dan iets wat voor de vagina geschikt is (lactcyd bijvoorbeeld)
Als je eenmaal een infectie hebt is dit door de huisarts simpel te behandelen: één vaginale zetpil en je bent van alle ellende af. Als je het vaker gehad hebt en het probleem herkend zullen veel huisartsen zo'n zetpil zelfs telefonisch voorschrijven.

Groeten,

N.
 
Terug
Bovenaan