schimmelinfectie

Hallo,
Ik ben 12 weken in verwachting en heb sinds 2 dagen last van een vaginale schimmelinfectie. Weet iemand of dat gevaarlijk kan zijn en of je het gewoon mag behandelen met de gebruikelijke cremes hiervoor? Ik zal maandag de dokter bellen, maar moet eerst nog het weekend door. Alvast bedankt voor je reactie!
 
Hoi Judith,

Ik ben 11 wkn zwanger en heb het ook. Ben er voor naar de dokter geweest en je mag gewoon smeren hoor. Het is niet gevaarlijk. Vervelend he? Ik kom er niet venaf de dokter wil me ook geen zetpil geven (die zijn er ook.

Groetjes Bianca
 
Hoi Bianca,

Bedankt voor je snelle reactie! Het is zeker vervelend, vooral als het maar terug blijft komen. Wel fijn dat smeren in ieder geval ok is en dat het dus geen kwaad kan voor het kindje. Ik hoop dat je er snel vanaf komt. Veel yoghurt(producten) eten schijnt ook wat te helpen!
groetjes Judith
 
Bij de eerst heb ik er ook last van gehad. Het is een kwaaltje wat helaas ook bij zwangerschap hoort. Heel vervelend en soms word je ook gek van de jeuk. Maar inderdaad je mag gewoon zalfjes gebruiken en zelfs zetpillen die ervoor zijn. Ikheb ze ook gewoon gehad hoor.
ALleen zou ik nu wel even het bad vermijden en gewoon douchen en geen zeep gebruiken van onderen. Maar gewoon een washandje met water.
gr wendy
 
Ja het verstoort namelijk nog meer de zuurgraad van je huid. In dit geval de vagina. Je schimmelinfektie zal hierdoor eerder verergeren dan verdwijnen. Je mag rustig in bad maar dan hooguit 2 keer per week. En gebruik dan weinig badschuim of olie.
gr wendy
 
Terug
Bovenaan