schimmelinfectie

bah bah bah heb nu al 4 weken een schimmelin fectie.
elke keer krijg ik een pil die moet ik in mijn   vagina doen voor het slapen gaan, en dan moet het binnen 1 week over zijn.
maar dat gebeurt dus niet. van de week weer gewoon die pil gekregen en een zalfje tegen de irritatie en jeuk.

MAAR HET HELPT NIET EN IK WORD GEK.
kennen jullie dit. heeft iemand anders het ook, en wat te doen.

xxxxx

Maak een ticker

Hallo,

Ik heb het zo'n drie weken gehad, twee keer zo'n pil moeten halen. Tussendoor dacht ik even dat het over ging maar toen kwam het weer opzetten. Het is echt erg vervelend en ik denk dat we gewoon nu vatbaarder zijn helaas. Het enige wat er op zit is wachten tot het overgaat. Bij mij is het nu over (afkloppen!), dus het houdt op een gegeven moment op. Wat ik heb gedaan toen ik die tweede pil moest halen is echt elke dag een andere handdoek en washand, voor de zekerheid. En heeel degelijk ondergoed. Wie weet hielp dat mee. Ik hoop voor je dat het snel over is!
Groeten, Sara

hallo,

bij mij werkt normaal die vaginale-zetpil heel goed. Maar als de infectie erg hardnekkig is dan ben je er welk even zoet mee. Je zwangerschap maakt het allemaal nog gevoeliger voor infecties.
Ik combineerde die zetpil met een badje. Gewoon een kom met warm water en daan in gaan zitten. Meestal met badedas maar ik weet niet of dat nu ook mag met de zwangerschap. Het badje lucht erg op. En dat (sorry voor de details) lekker kratsen en wassen als je in dat badje zit. zo komt het water overal.

En verder gewoon goed schoon houden. Vaker inkegkruisje verwisselen, een paar keer per dag wassen met een washandje of vochtige doekje (bv lactacyd), maar dat zal je waarschijnlijk als doen.

Vraag je huisarts maar eens of hij niets anders heeft wat je kan gebruiken.

Veel succes ermee.

Groetjes Jeanine

hoi Martine,

Ik heb in het begin ook een schimmelinfectie gehad.
Ook de zetpillen gehad en bij mij werkten ze goed (heb jij niets aan helaas)
wel kreeg ik te horen van vk en ha dat ik beter geen inlegkruisjes kon dragen omdat dat het infectie-gevaar groter maakt en ben ik weer begonnen met vaginale zeep (soort lactacyd maar dan eigen merk) voor uitwendig gebruik mag dit gewoon.
voor de jeuk helpt spoelen met koud water na het plassen ook goed.

succes

Liefs Saskia 35,1wk

dank je wel voor de tips.
de jeuk valt nu wel mee, het doet vooral pijn en de vagina zit helemaal dicht.
ik begruik dus nog wel inlegkruisjes anders kan ik elke 30 minuten een andere onderbroek aan. dat lijkt mij ook niet wat.

ik hoop gewoon dat het snel weg is want prettig is anders.

xxxxxx

Heb ik ook gehad, idd kreeg een kuur pillen die je van onder in moet brengen en een zalfje
Ik heb me daarbij lactacyd gekocht extra verzorging voor zwangeren. En moet zeggen t is superspul!

Terug
Bovenaan