schimmelinfectie

Hallo,

mijn dochtertje heeft nu voor de 3e keer een schimmelinfectie. Ze is nu 8 maanden oud en ik vindt dat ze het al best vaak heeft gehad.

De eerste keer  toen was ze ongeveer 5maanden oud  kwam door een peniciline kuur, de 2e keer kwam denk ik omdat ik het zalfje (miconazolnitraat) de eerst keer waarschijnlijk  niet lang genoeg had gebruikt. En nu heeft ze het weer. Ik kan nu geen reden bedenken waar het vandaan komt. De keer hiervoor is ongeveer anderhalve maand geleden.

Ik ben nu weer aan het smeren met miconazolnitraat maar ik maak me toch best wel een beetje zorgen. Ik denk niet dat ze er last van heeft maar het ziet wel erg rood.

Ik ga er morgen zowiezo mee naar de dokter maar ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft en mij gerust kan stellen.

Alvast bedankt, Groetjes Anja (mama van Moraya 22-09-2005 krijgt ook al vanaf die datum borstvoeding)
 
Onze dochter heeft ook al 2 keer een schimmelinfectie gehad en heeft toen ook de miconazolnitraat creme gehad. Je moet er écht nog een aantal dagen mee doorgaan, ook als het al verdwenen is. Anders is het zo weer terug!! Kan het misschien van de luiers komen, die je gebruikt?? Wij hadden namelijk in het begin een keer pampertjes van het "Kruidvat" en daar kon ze toen niet tegen. Nu gaat het goed en kan ze het wel verdragen aan haar billetjes. Verder zou ik niet weten waar het vandaan kan komen.

Succes ermee in ieder geval
 
Als je borstvoeding geeft en je kindje heeft last van spruw, dan moet je er goed opletten dat je jezelf ook behandelt (je tepels goed insmeren) anders blijven jullie elkaar over en weer besmetten. Kijk eens bij het borstvoedingsforum bovenaan bij 'Artikelen & links', daar staan hele goede adviezen over wat je kan doen om spruw te behandelen.

Groetjes,
Helena
 
Oeps....  
Ik denk dat ik niet helemaal heb begrepen waar je kindje de schimmelinfectie heeft.
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het aan de billetjes zat.
Maar als ik bovenstaand berichtje lees, heeft jouw kindje het blijkbaar in de mond.

Sorry voor het misverstand!!
 
Hoi Anja,

Mijn dochtertje Kyra (24-9-2005) had in de knieholtes last van schimmel. Ik ben van mening als ik smeer met miconazolnitraat oid dan smeer je het naar binnen.En het moet er toch uit!  Wij hebben gedurende 1 week (of iets langer) gesmeerd met zinkzalfolie. Is heel vies spul, maar werkte bij Kyra goed. Af en toe kwam het terug, maar steeds minder lang. Nu heeft ze het nooit meer.

Misschien heb je hier iets aan?
Succes bij de dokter.

Groetjes Simone

 
Hoi Snuffel,

Kan ook aan de billetjes hoor! Maar het is meestal nog steeds de candida schimmel die het veroorzaakt. Spruw in het mondje of luieruitslag vanwege schimmel: vaak is het allebei veroorzaakt door candida.

Groetjes,
Helena
 
Bedankt voor jullie reacties, maar mijn dochtertje heeft het inderdaad bij dr billetjes en dan nog net iets ervoor als jullie begrijpen wat ik bedoel haha. Met een mooi woord aan dr vagina zeg maar. Dus Snuffel je had me goed begrepen.

Ik heb contact gehad met de huisarts en die zegt dat het gewoon aanleg bij dr is. Dus het kan geen kwaad en er kan voorderest niks aan worden gedaan.

groetjes Anja
 
Terug
Bovenaan