Schimmelinfectie

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik lees meestal even mee met de berichten en reageer af en toe. Maar nu open ik toch zelf maar eens een discussie, ik weet namelijk niet of dit al eens besproken is en weet zelf niet zo goed meer wat ik er nog aan kan doen.

M'n zoontje heeft een maandje terug de waterpokken gehad. Daar is 'ie een week ziek van geweest, maar daarna ging het gelukkig beter. Wel zat hij helemaal onder de plekken, die hebben we met maizena behandeld zodat het goed indroogde en hij geen jeuk had. Alleen heeft hij nu een schimmelinfectie. Dat begon 2 weken terug op z'n billetjes, het leek alsof hij aan het vervellen was. Ik heb er eerst sudocreme of zinkzalf op gesmeerd, maar het bleef maar zo droog. Toen dus vaseline erop gesmeerd, dat zorgde er wel voor dat het minder droog werd. Alleen werden de plekken op een gegeven moment rood en dik, trok door naar zijn knieën en tot boven zijn navel. Vooral de luierstreek zat er helemaal onder. Toch maar even naar de dokter gegaan. Blijkt dat hij een schimmelinfectie heeft. Een zalfje hebben we ervoor gekregen (Miconazolnitraat creme, een hydrofiele creme?). Die smeren we nu al 1,5 week op met daarover heen op advies sudocreme, maar op het kdv hoorden we al dat sudocreme daar toch niet zo goed voor is (volgens de HA wel?). Aangezien we ook niet echt effect zagen, behalve dan dat hij nu tot aan zijn nek onder de vlekken zit, smeren we het zalfje nog wel op 2x per dag, maar nu er calendula bodycreme overheen en elke keer als we hem verschonen smeren we er ook calendula creme erop. Maar het begint nu ook te bloeden en veel plekken zijn alleen maar vuriger geworden en de jeuk is nu ook erger want hij krabt nu ook telkens. Aanstaande woensdag gaan we ook nog op vakantie, een weekje naar Turkije. Hebben jullie nog tips om ervoor te zorgen dat zijn plekken minder worden zodat hij geen jeuk heeft en geen pijn ervan heeft?

Hallo,

Mijn dochter heeft dit ook gehad en ik moet zeggen dat ik er helemaal niets overheen smeerde. Alleen die creme van de HA want anders verspreid je het over het lichaam heen, lijkt mij, misschien is dit niet zo hoor. Ik zou iig alleen de creme van de ha ef gebruiken en verder niks op die plekken althans.

Groetjes,

Vanessa

Ik ben vanochtend toch nog maar even met m'n zoontje naar de huisarts geweest. Bleek dat hij heftig op de schimmelinfectie reageert en er waarschijnlijk nu ook eczeem bij heeft. Dus ander zalfje en uit voorzorg -omdat we op vakantie gaan- ook een zalfje tegen krentebaard. De huisarts kwam nu ook terug op zijn advies om hem elke dag in bad te doen (zijn huidje reageert daar altijd heel heftig op, is nu helemaal uitgedroogd) en om ook nu niet met andere zalfjes in te smeren, wat hij eerder wel adviseerde. Bedankt voor je reactie!

Terug
Bovenaan