Schimmelreiniger gebruikt

Ik ben nu 18 weken zwanger en was vandaag lekker aan het schoonmaken. Nu had ik de badkamer ook schoongemaakt met schimmelreiniger. Ik had het raam wel open zoals altijd. Maar achteraf dacht ik kan dit eigenlijk wel. Omdat het een sterk chemisch middel is. En nu maak ik me een beetje druk. Zal het geen 2e keer meer doen. Maar hoe erg is het? Kan het kwaad voor de baby ?

Je had het raam open zeg je.. Zolang de ruimte maar goed geventileerd was en maar eventjes in die lucht heb gestaan kan het naar mijn idee weinig kwaad.
Naar stressen is nooit goed, dus als je echt bang bent dat het niet goed is bel je de vk even. 
Maar helaas, terugdraaien kan niet meer dus stress hem niet te hard.  Ik denk echt dat de baby er weinig van gemerkt heeft.. maar hou er de volgende keer wat meer rekening mee ?

Ik zou me er geen zorgen om maken als ik jou was. De hoeveelheid schadelijke stoffen die via je longen/slijmvliezen in je bloed terecht komt is waarschijnlijk nihil. Anders zou het middel (ook voor niet-zwangeren) verboden zijn op de Nederlandse markt. En zelfs als er wat in je bloedbaan is beland, zit er een prachtig filter genaamd de placenta tussen jouw bloed en dat van je kindje, waardoor het niet zomaar rechtstreeks in je kindje beland. Dus echt geen reden voor zorgen! Relax ;)

Terug
Bovenaan