Schoenefobie.. of hééél koppg..?

Hoi hoi,
Ik heb een vraagje, mijn jongste is nog geen 2, maar ik heb t idee dat op t 0-1 jr forum echt alleen babyvragen ed zijn.. vandaar even hier.
Onze jongste was al pittig toen ze in m'n buik zat en nu ze wat groter wordt komen er steeds meer dingetjes naar buiten que koppigheid... Maar mijn grootste 'probleem' op dit moment is wel dat ze geen schoenen aan wil!! Ik heb (misschien) de fout gemaakt door aan t begin van de zomer crogs voor haar te kopen en sindsdien wil ze niks anders meer aan! Terwijl ze voor die klompjes ook gewoon op schoentjes liep. k haal dure schoentjes voor haar, echt aangemeten bij een goede schoenenzaak, maar ze wil ze niet aan! Alleen maar die klompjes. Maar als t regent buiten of het is kouder, heb ik natuurlijk liever dat ze wat warmers aan heeft. Of in ieder geval een sok erin, maar daar gaat ze ook van uit haar dak. Ik weet t echt niet zo goed meer met haar. Gewoon maar negeren en dan maar koude/natte voetjes krijgen?
Alvast bedankt!
Groetjes Jude
 
Hoi,

Ik denk dat je dochter gewoon een eigen willetje heeft.
Mijn dochter droeg toen ze 2 jaar was ook alleen maar haar croqs. Ik had ook heel wat (dure) schoenen, maar die wilde ze gewoon niet aan. Ik heb het gewoon genegeerd en op een gegeven moment kreeg ze koude voeten en wilde ze of sokken of andere schoenen/laarzen aan.
Sokken wil ze (nu nog steeds niet) aan. Ze vindt ze gewoon niet prettig aan haar voeten. Dus heb ik nu met haar afgesproken dat ze thuis zonder sokken mag lopen en buiten met sokken. Ik loop thuis ook het liefst blootsvoets.
Succes, komt wel goed.
 
Hallo,

Volgens mij is dit gewoon een kinderkwaal. Mijn zoon trekt ook al van kleins af aan zijn sokken en schoenen uit. Ik rijd de straat uit met de kinderwagen en hop… de eerste schoen…. Paar meter verder.. hop de tweede. Ik ga niet meer mieren om telkens die schoenen aan te doen en leg ze dan ook onder in de kinderwagen. En wat een commentaar van mensen. Ik heb geen tijd, geen zijn en ik vind het niet de moeite om erom te “strijden”. Ik loop thuis ook het liefst op blote voeten. Als hij in de autostoel gaat dan hup… eerst de ene schoen en sok, vervolgens de andere. Nu ben ik hem aan het leren dat hij niet kan lopen dan. Als hij uit de auto gaat, wil hij graag zelf ergens naartoe lopen. Ik vertel hem dan dat het te koud is om op bloten voeten te lopen en dat hij dus ook echt zijn schoenen aan moet houden. Misschien werkt het. Hij wordt in oktober 2 jaar.

Succes

Wendy
 
Hier ook deels herkenbaar.
Onze dochter loopt in huis bijna altijd op blote voeten.
Dit omdat het voor kleine kinderen ook het beste is.
Buiten gaat dat niet en wil ze vaak ook zonder sokken en schoenen.
Ze is ook een pittige tante met een eigen wil...dus probeert ze het steeds.
In huis, zomers, in de auto vind ik het niet erg en mogen ze uit als ze dat wil (doet ze zelf).
Maar buiten moet ze sokken en schoenen aan. En wil ze niet? Dan dragen we haar en mag ze niet lopen. Soms is het gillen, want ze wil ZELLUF lopen. Maar dan moet ze eerst haar sokken en schoenen aan doen. Meestal werkt het, een enkele keer niet en dragen wij ze naar binnen onder luid protest.
Overigens krijgen wij ook weleens opmerkingen als ze binnen met blote voeten over het laminaat loopt. Maar als ik dan aan haar voetjes voel, zijn ze toch niet koud...blijkbaar loopt ze zich warm!!!
 
Hoi,,

Leuk he die koppige kinderen!!
Mijn zoontje wil altijd zijn gympen aan, dus regelmatig huilen hier want dat mag hij niet van als hij naar school moet!
Ik denk als het dadelijk goed nat en koud is buiten dat ze heel graag die mooie schoenen van mama aan wil..dan houdt het klagen wel op denk ik..haha

MJ
 
Terug
Bovenaan