schoenen ellende

Hoi Allemaal,

Isabelle kreeg een maand geleden al zomerschoenen uit een goede schoenenzaak. Die vrouw heeft ze aangemeten en zei dat ze precies 22 had en we daarom best al 23 konden kopen. Gepast en rondgelopen. Nu blijkt dus dat ze echt te groot zijn en ze vindt ze ook niet lekker zitten...
Okee, ze zijn te groot dus ze zal er vast deze zomer wel in groeien, maar nu is het ook geen weer voor echte winterschoenen.
Wij op zoek naar iets voor tussendoor...crocs gezocht maar nergens hier in de buurt te koop, dus naar een goedkope winkel voor nepcrocs... begint het pas vanaf maat 24.
Ik zag daar wel goede sandaaltjes dus die heb ik maar meegenomen. Daarna kwamen we langs de sportwinkel en ik wil eigenlijk al de hele tijd nikes voor Isabelle. We gingen passen maar wat zijn die maten gek zeg! Eerst 22,5 daarna 23,5. Nu heeft ze 23,5 en ze staan heel leuk. Maar is het de goede maat?????? Ik vind het lastig hoor!
Zo dat was ff mijn schoenenverhaal...  Zo kletsen we het forum wel vol he!

Groetjes Babybelle

Lastig he.... Sportschoentjes moet je altijd 1 hele maat groter dan gewone schoenen. Heb ik zelf ook, ik heb 41 en dan moet ik 42.

Maar wat jij zegt over die schoentjes. Nooit 1 maat groter kopen! Heb ik ook gedaan bij Feline en ze ging gewoon slechter lopen en schoenen sloten niet aan waardoor ze geen goede steun had. Ze loopt   nu echt naar binnen, niet dat het per se daar door kwam hoor, maar denk t wel.
Nu heb ik goed aansluitende zomer schoenen en loopt ze een stuk beter.

groetjes Maris

Het is zeker moeilijk met schoentjes kopen.

Mijn zoontje van 20 maanden heeft schoenmaat 25/26.
Het ligt er dus ook aan hoe ze vallen.

Hij heeft hele brede voeten en hoge wreef.

Ik neem dus wel als hij bv 25 heeft maatje 26.
hij groeit heel erg snel zijn schoenen uit.
De sandalen die ik gekocht heb voor mijn zoontje zijn maatje 26,ze zijn nu best nog ruim(halve cm ruim)
maar voor de zomer zouden ze precies goed zitten.

Ik heb ook crocs voor mijn zoontje gekocht maatje 25/26 en die zitten perfect.

De nepcrocs kan mijn zoontje niet op lopen en de echte wel.

De nepcrocs vallen trouwens 2 maten kleiner uit en de echte crocs kloppen meer met de goede maat.

Suc6 met schoenen kopen.

Hoi hoi,

Ook hier was het schoenenellende. Bas zit op maat 24/25. Afhankelijk van het model en merk schoen. Maat 25 zijn al echt 'grote jongens' schoenen. Die hebben dus bijna allemaal en een bandje langs de achterkant ipv een dichte hiel (dat wil ik voor Bas echt nog hebben nu). Ik wilde namelijk wel een beetje open schoenen voor de zomer en geen lage dichte schoenen.
Hier in het dorp ben ik alles af geweest, maar nergens normale schoenen voor mijn kleine man. Gister zijn we er speciaal voor naar Nijmegen gereden. Bij Dolcis had ik op de site een paar leuke modelletjes gezien.
Toen bleek dat hij op modellen met een open neus, helemaal niet kan lopen. Om de meter lag meneer op zijn snuffert. Zo gek, want hij heeft een paar Teva's en daar loopt hij prima op.

Nu heeft hij een paar die ik zelf niet zo heel erg 'stoer' vind maar hij loopt er wel prima op. Dit model moest hij dus in maat 24 hebben. Ik ben zeer benieuwd hoe lang hij hiermee zal doen...

Groetjes, Karin

PS: Misschien zijn Teva's ook wel wat voor Isabelle. Ze hebben van die schattige meisjes modellen. Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat het natuurlijk geen schoenen voor alle dagen zijn, maar ze zijn wel handig buiten!

Ik heb zelf schoenen verkocht in het verleden en ik kan er niet over uit dat die verkoopster je gewoon veel te grote schoenen heeft verkocht! Niet alleen sluiten die dus helemaal niet goed aan, maar je kindje breekt er ook nog eens z'n nek over! Erg onverantwoordelijk dus!

Ik ben erg tevreden over de sandaaltjes van Van Haren. Met name Elephanten zijn er goede schoentjes, voor een goeie prijs. Ik woon zelf in Leiden en hier werken ook een aantal vakkundige mensen die de schoentjes goed kunnen aanmeten. Ik vind het nog steeds fijn om wat extra feedback te krijgen als het de voetjes van mijn eigen kinderen betreft.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan