schoenen voor je baby

Ik lees in een aantal topics dat de mama's hun kindje hebben verwend met schoenen...
Maar hoe pak ik dit aan? Hoe weet je welke maat je moet hebben?
En is het eigenlijk wel goed voor baby's om zo vroeg al schoenen te dragen want ze lopen toch nog niet?
Maar ik vind het zooo schattig..

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hoi Tess,
Ik heb wel schoentjes voo Tygo, maar dit zijn meer slofjes die op schoentjes lijken. Ze geven geen steun, ze zijn meer voor de "warme voeten" als we weggaan. Bij de wibra/zeeman verkopen ze vaak wel leuke.
Dit is het idee:

Maar er zijn vele modelletjes en kleuren te koop. Tygo heeft nu een soort van "gympies". Ook heel schattig.

Succes ermee.
happyM.

hoi!
zoals hierboven al beschreven is moet je inderdaad vooral geen echtre schoentjes kopen, dis is slecht voor de voet want de voet wordt erdoor gevormdt voordat je kleintje dat zelf kan doen dmv lopen. Gewoon goedkope schoentjes met flexibele zool zijn prima voor deze leeftijd, bv van zeeman ofzo. De maten zijn vaak 0-6 mnd, 6-12 mnd etc en dat past meestal prima :)
veel plezier!
liefs Stephanie

Hi,
Ik koop geen schoenen, ze heeft een aantal paar slofjes, zelf gemaakt, en nee natuurlijk niet door mij. Ik ben blij dat ik iets dicht kan maken.
Ik vind het wel schatiig staan, maar ik vind het belangrijker dat ze vrij met haar teentjes kan spelen, mocht ze dat willen.
Ze heeft ook zoooooooo'n mooie voetjes, die wil ik niet verstoppen.
Hihi, bij één voet heeft ze haar wijsteen(duidelijk toch) langer dan haar grote teen, ziet er zo schattig uit.
X

Hoi  

Sem draagt al een tijdje van die leren slofjes of stoffen schoentjes
Zitten lekker en staat nog leuk ook.
Met echte schoentjes wacht ik tot hij kan lopen.Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.

Sem is nu 8 mnd en heeft maat 18. Lengte van zijn voetje is 11,5 cm.

maten van de zootjes zijn bijv in cm.

gr Marjan

Hoi hoi
Hier een mannetje met grote voeten, hij is 6 maanden en zijn voetjes zijn 12cm
Ik heb nike schoentjes voor Yoëll, deze zijn heel zacht, ze zijn gewoon van stof.
Ze waren in de uitverkoop hoor, anders had ik ze niet genomen, haha mij te duur dan.

Voor als hij kan lopen (tja nog niet maar vond ze zooooo leuk) heb ik bij hema gympies gekocht met een legerprintje. Zie hem al stappen hoor in zijn driekwart broek met gympies er onder.

Op deze foto's kun je ze een beetje zien.

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan