schoenen wel of niet, welke? enzovoorts

Het is weer heel stil op de site, geen wonder met al die kruipende en bijna lopende dreumesjes, je bent er maar druk mee

Nu heb ik een discussie met oma.
Zij vindt dat Mara goede stevige schoenen aan moet, opa is pddnos en heeft geleerd dat kinderen goede stevige schoenen nodig hebben. Dan echt stevige leren dikke schoenen.

Ik vind dat mara een babietje is en nog geen kind, ze moet haar voeten nog sterk krijgen en nog vormen en stevige schoenen werken dat tegen, dan wordt ze afhankelijk van de schoenen. Ik vind wel dat ze buiten een zooltje aan moet ivm splintertjes of steentjes.

Mijn oplossing: Wibra
Deze winkel heeft zulke leuke soort karton met stof schoentjes en sandaaltjes, makkelijk aan te doen en ze heeft een zooltje tegen splinters en vrijheid om haar voeten goed te laten vormen. Ze zijn ook nog eens hartstikke leuk en maar 3 euro per paar.

Hoe doen jullie dat met jullie kleintjes? wat vinden jullie?

Ik heb hier nog een splinternieuw paar superstevige leren witte gympen, prijs zit er ngo in, mt 19 maar is zekr 2,5 cm kleiner dan de gangbare maat 19. Mara krijgt haar tenen er niet eens in.

groetjes

o ja ken het probleem ben er ook nog mee aan het worstelen ik vind namelijk in huis namelijk zo min mogelijk schoen het beste zodat ze haar voetspieren goed ontwikkeld maar ja buitenhuis kan dat natuurlijk niet ik vind die van de wibra of soortgelijk ook erg fijn alleen ik merk dat demi bij alle schoenen nog niet echt goed aansluiten om haar voet zitten altijd beetje scheef.

kuss

Ok...schoenen niet voordat ze 6 weken goed, stevig en zelfstandig los kunnen lopen...

Ik zelf heb voor Lasse wel loopschoentjes met van die hele soepele zolen voor als hij buiten in een loopstoel rond racet of als het koud is...
Verder altijd blote voeten want dat is het beste voor de ontwikkeling van de voeten en voelen ze alles goed voor het staan en lopen...

nova had altijd leren slofjes van bv aapies (via internet) kost wel ongeveer 15 a 20 euro maar doordat ze helemaal van leer zijn, ademd het wel en slijt het ook niet heel erg hard...ideaal....

Verder absoluut geen dikke, stevige schoenen, das zoooooooooooooo slecht....het moet het soepelst van het soepelst zijn...
Ik raad aan eens naar een goede schoenenzaak te gaan, het kost wat als je daar je schoenen koopt maar de kinderen worden dan tenminste voor de lengte en ook breedte goed ingemeten en met die voetjes moeten ze het nog heeeeeeeeeel lang doen.

Liefs

hoi hoi

die schoenenwinkel komt nog wel, mara loopt langs de tafel en bank en in loopstoeltje dus er is nog geen haast.
buiten idd wel wat aan de voetjes ivm kou en splinters. binnen gewoon lekker blootvoets.
het 1e paar sokjes met antislip is al kapot hihihihi

oma is bang dat ze scheef gaat lopen, ik heb nl doorgezakte enkels en had daar later steunzolen voor maar ja ze loopt nog niet eens dus ik hou mijn mening

het is wel jammer dat er voor zoveel dingen geen gebruiksaanwijzing of ene richtlijn bestaat, eentje die je zo bij je baby krijgt. scheelt heel wat discussies en nadenkwerk

groetjes saibne

Hoi hoi,

In schoenenwinkels geven ze inderdaad het advies om niet eerder met echte schoentjes te beginnen totdat ze pas echt kunnen lopen. En wanneer ze nog maar net kunnen lopen is het beter om super soepele schoentjes te kopen.

Tot die tijd kruipt- staat- stapt Iris met leren slofjes of lekker op blote voetjes (als het weer het toe laat).

Groetjes Syreetha

Terug
Bovenaan