Schoenen ?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Onze kleine meid loopt sinds een paar wkn. los en ze loopt eigenlijk al  best goed.
Hebben jullie een tip voor schoenen ? In huis loopt ze altijd op haar sokken of blote voetjes. Maar het lijkt me ook wel leuk als ze straks buiten rond kan lopen.

Ik hoor het wel !

Groetjes, Sophie ( mama van Anne Lotte )

heyhey

wooh wat snel, dat ze al los kan lopen! goed hoor.

mij is altijd vertelt dat zodra ze goed kunnen lopen, je 2 weken moet wachten en daarna goede,stevige schoenen koopt.

misschien is het slim om even bij het voorjaar 2008 te kijken. er is een paar weken geleden ook een topic geopend over schoenen. waarschijnlijk kun je daar leuke tips vinden :D

liefs, do

Ga naar een goede (kinderschoenen)zaak waar de voeten goed opgemeten worden en ze goede schoenen verkopen. Mijn oudste dochter kreeg schoenen toen ze ongeveer 4 weken los kon lopen.

Hoi Hoi,

Ik heb wel een aantal tips waar je op moet letten, heb ikzelf van (hoe heet zo'n vent nou? orthopeet geloof ik) nou ja was hij voor aan het leren!

-Schoenen moeten niet gelijmd zijn (de zool)
-Flexibel zijn: dus je moet de zool goed kunnen vouwen zeg maar, kan de voet goed afrollen.
-schoenen mogen best een beetje ruim zijn voor, maar moeten goed om de hak sluiten, dus echt niet sloffen achter.
-nooit 2e hands (tenzij niet gedragen) een schoen vormt zich naar de voet dus moeten niet door een ander kindje zijn ingelopen.

Voor schoenen ga ik altijd naar een goede zaak omdat ik dit erg belangrijk vind!

Nog een tip om te controleren of schoenen te klein worden! als ze een tijdje de schoenen gedragen heeft kun je de binnenzool eruit halen en kun je precies zien tot waar de teentjes komen, daar stopt de afdruk van de voet! heel handig als je twijfelt, zelf neem ik ook soms de binnenzool mee als ik bijv slofjes of zo ga kopen dan kan ik die even in de schoen/slof passen, maten verschillen soms zo veel!

Succes gr Mj

Ik dacht dat ze de eerste 2 mnd (ipv weken) nog best met zachte schoentjes (leren slofjes zeg maar) konden lopen en daarna goed flexibele schoentjes.
En regelmatig checken of ze nog goed zitten ! Weet van mijn oudste dochter dat ik soms om de 3 mnd nieuwe kon kopen !!! (dure grap)

Bianca

Dat van die binnenzool is trouwens goede tip, deed ik ook ! De "regel" is ongeveer duimbreedte (topje zegmaar) moeten ze voor over hebben, maar bij baby's is dat lastig te voelen, want vaak krommen ze hun tenen, dus zou ik ze steeds bij goede schoenenwinkel laten opmeten.

Mijn man heeft vaak 2e hands schoenen (van broer/zus) gehad en vaak ook te kleine en zijn voeten zijn vervormd en zijn tenen zijn ook raar.

Bianca

hoi hoi

Tessa begint nu echt te staan en stapjes te zetten
nu dat ze goeie schoenen aan heeft op sokjes en blote voetjes deed ze echt helemaal niets

Nu hebben we niet al te dure schoenen gekocht
maar gewoon van nike gedaan
echt vet stoer
en nu doet ze van alles

liefs manuela
Mama van tessa 01-03-2008

Hey hallo,

Jordy heeft met 9 maanden zijn eerste schoentjes gekregen. Ik moest nieuwe schoenen hebben en heb toen gelijk gevraagt hoe het met hem zat. Jordy moet nl niets van kruipen hebben maar wil wel de hele tijd staan. Daarbij zette hij zijn voetjes niet goed op de grond neer. Hij kantelde de voet naar binnen. Ik meende ook dat het eigenlijk nog te vroeg was voor 'echte' schoentjes. Maar het blijkt meer aan het kindje zelf te liggen wanneer ze er aan toe zijn. Er zijn er die niet meer willen lopen met van die "planken" onder de voeten.

Voor Jordy heeft dit wel geholpen, hij staat nu wel goed en heeft er geen last van gehad. ( Liep gelijk weg op zijn schoentjes, zeker toen hij erachter kwam dat hij meer grip had en harder kon rennen in zijn loopstoeltje)

Zijn idd leren schoentjes die gestikt zijn en die een flexibele zool hebben, kon er zo'n 2,5 / 3 maanden mee vooruit.  Is wel een duur grapje deze koste ook 43 euro. Maar  ben liever nu meer geld kwijt dan dat hij straks last van zijn voetjes heeft.  
Kon de volgende keer wel de echte  kinderschoentjes met een stevige zool kopen.  

Groetjes wendy  

Terug
Bovenaan