schoenmaat????

A

Anoniem

Guest
He hoiiiiiiii

Heb al even in de stad rondgesnuffelt naar schoenen voor Maud, en als ik het goed heb gezien is maat 18 de 1 ste kleinste maat voor kindjes.
Mijn vraag is dan ook wanneer kunnen ze deze maat ongeveer aan? Ik weet dat het natuurlijk per voet van het kind verschillend is maar om ongeveer een indruk te krijgen.
Wil zo graag leuke schoentjes voor haar kopen voor de zomer.

Wie heeft hier ervaring mee??

Bedankt
Gr Naomi

Hoi Hoi

Mijn moeder werkt in een schoenenwinkel < van mijn oom > en daar is de kleinste maat 16. Mijn dochtertje had een paar eerste schoentjes gekregen...

Ik denk dat maat 18 ong met 10 a 12 maanden is.

Bij de H&M hebben ze ook kleinere maten hoor. Bijvoorbeeld 15/16 17/18 geloof ik. Ik neem aan dat je kindje er nog niet echt op loopt? Anders zijn deze natuurlijk niet meer geschikt..

Veel succes met kopen

Groeten Kirsten

Hoi Naomi,

Tot dat kindjes echt los lopen (of er bijna tegen aan zitten), heeft het weinig zin om echte schoentjes voor ze te kopen. Ze zitten natuurlijk lang niet zo lekker als een sok of een slofje. Kindjes leren het beste lopen op blote voetjes.
En echte schoentjes zijn vreselijk duur (mijn dochter heeft in vijf maanden tijd drie paar schoenen nodig gehad omdat haar voetje iedere keer gegroeid was. Dat voel je écht in je portemonai), dus waarom zou je ze al kopen voordat ze nodig zijn.

H&M en V&D hebben wel eens grappige 'schoentjes', voor een leuk prijsje.

Babypaws heeft ook een sandaal model, maar ik vind ze altijd behoorlijk prijzig, maar misschien vind jij dat mee vallen.

Weet je, van dat geld wat je dan uitspaart voor schoentjes, kun je een hele hoop leuke kleertjes kopen !

Groetjes, Karin

Ow, die schoentjes bij de H&M en V&D werken soms met maten en soms met leeftijden. Mijn ervaring is dat beide niet kloppen. Ik zou ze gewoon aanpassen bij je kindje.

Groetjes, Karin

Meiden bedankt

Zal is even kijken bij de H&M, is inderdaad een beetje overdreven om dure schoenen te kopen terwijl ze er niks aan hebben.
Bij ons groeit er ook geen boompje in de tuin waar ik zo maar even wat geld van af kan plukken, helaas......

Gr Naomi

hoi naomie,

heb een paar weken geleden bij de wibra maatje 74/80 gehaald.
zelf heb ik ook van die piepkleine gehad voor de eerste 2 maanden
we zitten nu op maadje 19 en dan met dunnen sokjes anders past samir ze nog niet.

Hallo meiden,

ik kreeg van de week iets te horen van mijn vriendin, haar zoontje is inmiddels anderhalf, wat heel belangrijk is bij het kopen van schoentjes is, dat de neus en hiel elkaar kunnen raken, dus dat de zool heel soepel moet zijn, zodra je kindje kan lopen moet je hier op letten, want de eerst 6 tot 8 weken moet je kindje op zachte zool schoentjes lopen, dat komt omdat ze hun tenen nog krom trekken en min of meer in de grond proberen te boren. Zodra de 6 weken voorbij zijn, mag je schoentje kopen met een harde zool!

Laat de maat van je kindje opmeten, en dan 1 cm extra ruimte, zo kan je dus wat langer met je schoenen doen!

En Kirsten....mijn zoontje is 10,5 maand en heeft al maat 20. Die voeten maken soms ook een groeispurt mee....hij heeft nu nog maar 1 paar schoenen en de rest kan ik alweer opzij zetten!! Dus ik mag weer een paar nieuwe halen!

Groetjes

Over schoentjes gesproken, deze week zijn er in de V&D en in de Wibra babyschoentjes in de aanbieding   Die in de V&D kosten volgens mij rond de EUR 4,- (donderdag 3 april extra 20% stickerkorting!) en in de Wibra iets van EUR 1,99!

Terug
Bovenaan