schoenmaatjes

Hoi,
wie weet er welke maat schoentjes bij welke leeftijd hoort? Ik zag dat de kleinste met maat 16 begonnen. Hoe oud is een kindje als het maat 16 aan kan? En bij 17, 18, 19, 20 en 21?
Is er ergens een matentabel te vinden of weet iemand dit zo?
Groetjes Veerle
 

hoi hoi

Is t je ooit opgevallen dat de kledingmaten verwijzen naar het aantal cm van het kind?

staat ook geen leeftijd bij, want ieder kind is verschillend.

Mijn zoon en dochter gingen (gaan eigenlijk, dochter is t nog aan t leren) laat lopen en begonnen met maatje 20 zon beetje.(met   ong.16 mnd)
Maar ze hebben wel weer kleine voeten voor hun leeftijd.

Is dus gewoon een kwestie van kind mee en opmeten die pootjes.

succes!!!!
 
mijn zoontje heeft nu maat 19 met 16 mnd.Maar laatst bij een andere speciaalzaak maat 21.Er zit heel veel verschil tussen schoen en schoen.ook moet je op de breedte van de voet letten.En over maat 17.als ze maat 17 hebben kunnen de meesten niet lopen dus waarom schoenen aan niet goed voor de ontwikkeling.
 
Hoi Veerle,

Dat is heel moeilijk te zeggen.
Het scheelt vaak ook of je een meisje of jongen hebt.
Mijn zoon is nu bijna 9 maanden en heeft mt 19 aan  van adidas... maar sportschoenen vallen altijd weer wat kleiner als gewone schoenen.
Meestal beginnen ze met mt 20 als ze gaan lopen.
Probeer ze zolang mogelijk op blote voeten te laten lopen, dit is goed voor de spierontwikkeling van de voet.
De botten zijn pas in het 4 e jaar volgroeid.

groetjes kaat
 
Hoi,
ik was vandaag bij de V&D en daar hadden ze een matentabel voor schoentjes. Het is natuurlijk een standaardlijstje, maar als uitgangspunt vind ik het wel handig. Ik zal hem hier even geven:
0-1 maand          kledingmaat 50          schoenmaat 10-12
1-2 maanden   kledingmaat 56        schoenmaat 13-15
2-4 maanden    kledingmaat 62        schoenmaat 13 - 15
4-6 maanden   kledingmaat 68        schoenmaat 16-18
6-9 maanden kledingmaat 74        schoenmaat 16-18
9-12 maanden  kledingmaat 80        schoenmaat 19-21
12 - 18 maanden kledingmaat 86 schoenmaat 22 - 24
Groetjes Veerle
 

Meet de voetlengte van uw kind vanaf de hiel tot aan de grote teen.
De overeenkomstige schoenmaat vindt u in de onderstaande tabel.

1e kolom is voetlengte in cm.
2e kolom is de schoenmaat.

11,0 / 18
11,6 / 19
12,3 / 20
13,0 / 21
13,7 / 22
14,3 / 23
14,9 / 24
15,5 / 25
16,2 / 26
16,8 / 27

Natuurlijk is niet ieder kind hetzelfde, dit is maar een hulpmiddel.




 
hoi hoi

mijn dochtertje is nu net 13 maanden en heeft maatje 17 gelukkig hebben ze al wel schoentjes in die maat want ze loopt al met 10 maanden maar nu ong 2 maanden buiten nu loopt ze volop op een paar nikies en die zitten perfect mt17 maar zo zie je maar elk kind heeft een andere schoenmaat ze zou nu namelijk ong maatje 20a22 moeten hebben volgens het schema

mvg
linda
 
Terug
Bovenaan