schoenmaatjes

Hoi,
wie weet er welke maat schoentjes bij welke leeftijd hoort? Ik zag dat de kleinste met maat 16 begonnen. Hoe oud is een kindje als het maat 16 aan kan? En bij 17, 18, 19, 20 en 21?
Is er ergens een matentabel te vinden of weet iemand dit zo?
Groetjes Veerle

Toen onze oudste schoentjes nodig had (toen hij begon met lopen) had hij al maat 20! Hij heeft grote voeten en was een late loper, haha. Je kan het beste de voetjes van je kindje op laten meten bij de schoenenzaak. Ik ben er bang voor dat Floor ook zulke grote voeten heeft als haar broer, ze lijken in ieder geval weer gigantisch!
Tijmen is nu 2,4 jaar en heeft al maat 28! Hij gaat vast zijn papa voorbij (die heeft maat 41, hihi).

Hoi!

Ivar kreeg zijn eerste echte schoenen toen hij een week of 6 al goed los kon lopen. Toen was hij 13, 5 maand oud. (Wordt ook aangeraden om te wachten tot ze echt kunnen lopen, wat je eerder koopt zijn "sierschoentjes") . Tot die tijd liep hij op leren slofjes (zootjes/bobux en zulk soort slofjes). Hij had toen maatje 18. Nu is hij 30 maanden oud en draagt hij maat 25.

Voor die tijd had hij wel eens iets schoenachtigs aan tegen de kou of gewoon voor de leuk, maar lopen en langs dingen lopen deed hij met die leren gevalletjes en nog vaker op blote voeten. De eerste "sierschoentjes" had hij aan met een maand of 5, 6 denk ik en die waren idd maat 16 ofzo.

Groetjes Dionne/vis78

O ja, en ik vergeet nog te zeggen dat die voetengroei echt met sprongen gaat. Van maat 18 (december 05) naar maat 20 (februari 06) ging in een winter, toen kwam het voorjaar met maat 21, de zomer met maat 22 en de winter (06-07) begon met maat 23 en nu heeft hij maat 25 (april 07).

Tijmen was 19 maanden toen hij begon te lopen, voor die tijd had hij ook van die leren slofjes aan. Zijn eerste echte schoentjes waren suede met heel zachte zooltjes. En inderdaad, zoals Dionne ook al schreef, gaat de voetengroei bij kindjes echt met (flinke) sprongen. Maat 16 t/m 19 zijn hier nog nooit gedragen, haha.
groetjes van Ruth

Esther heeft nu hele zachte 'sier-schoentjes' van V&D. Ze heeft nu maatje 17, maar die zijn iets te groot. Maatje 16 zou beter zijn geweest maar die hadden ze niet meer. Nou ja, ze groeit er vanzelf in...

Hoi

Laura heeft sierschoentjes van de Hema, de schoenmaat is nog gelijk aan de kledingmaat daar, dus heb ik geen idee welke maat het nou echt is! Maar ja, voorlopig loopt ze nog niet, dus hoeven ze ook nog niet helemaal goed te zitten.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan