Schoentjes

Hoi allemaal

Mijn dochtertje van 1 jaar loopt nu ongeveer 2 maanden stevig rond. Volgens het cb mag ik als ze 3 maanden goed loopt schoentjes aandoen. Maar heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken. Bij Prenatal ed hebben ze voornamelijk slofjes. Moet ik echt bij speciaalzaken of kan het ook bij de gemiddelde schoenenzaak?

Iemand ervaring?
 
Hoi Sjannie,

Ik zou echt naar een schoenenzaak gaan waar ze kinderschoentjes verkopen.
Het is erg belangrijk dat je goede schoenen koopt en daar kunnen ze de goede maat voor je kindje adviseren.
Neem je kindje mee want dan gaan ze de voetjes meten en dan heb je zeker goede.
Je moet namelijk een vinger achter de schoen kunnen duwen i.v.m. het nog onontwikkeld voetje.
Ze zijn misschien iets duurder maar het is erg belangrijk.

Veel succes en koopplezier.
 

Hallo, als het enigszins financieel kan zou   ik je zeker adviseren naar een goede schoenenzaak te gaan voor goed opmeten van de voetjes en goede schoenen, zeker in het begin.
Het is waar dat die schoentjes heel veel geld kosten. Wij betalen iedere keer zo ´n 70 euro en vaak moeten we 3 maanden later weer voor nieuwe omdat ze alweer te klein zijn maar het is het echt wel waard.
Maar goed, dat moet ook kunnen natuurlijk.
groetjes, Claudia.
 
hoi

Inderdaad, als het financieel kan zou   ik je ook adviseren naar een speciaalzaak te gaan. Laat de voetjes daar opmeten en vraag goed advies.
De voeten (en ook rug en gewrichten) moeten een leven lang mee, en moet je (vind ik) niet op bezuinigen. Kleding e.d. kan best goedkoop of 2e hands, maar schoentjes echt niet.
Kijk ook eens in de uitverkoop, ik had van de zomer sandaaltjes voor 20 euro, waren normaal 50 euro. Wel een model van vorig jaar, maar er was niets mis mee.

 
Hoi,

Mijn zoontje is 14,5 maanden oud en hij stapt achter de loopwagen. Ik heb voor hem leren schoentjes met zachte zool van de Dolcis. Deze waren geloof ik ongeveer €30,-. Ze zijn best leuk en niet heel erg super duur.

Groetjes,
Marieke
 
onze dochter liep met 11 maanden en toen ze 1 jaar was hebben we stevige schoentjes gekocht, bij een goede schoenzaak waar ze veel en leuke schoentjes hebbn toevallig was het toen uitverkoop en was het de helft van de prijs. daar zij de schoentjes 55 euro en nu voor de winter hebben we laarsjes gekocht vaar 62,50.
wij vinden gewoon belangrijk dat ze stevige schoenen draagt.
groetjes manuela mama van dochtertje van 2 en twee jongens van 6 weken
 
Hoi,

Wij zijn ook naar een goede schoenenwinkel gegaan en hadden toevallig de uitverkoop mee. Scheelt toch best veel soms.
Wat volgens mij heel belangrijk is, is om heel soepele zooltjes te hebben. Daarnaast letten we erop dat de bovenkant goed slijtvast is ivm kruipen. Als er zo'n leuk ribbeltje op zit, kan je kind daar in 1 dag doorheen slijten met kruipen tijdens het buitenspelen.

Verder draagt ons zoontje binnen sokslofjes, zodat zijn voetjes goed sterk kunnen worden, zonder de sturende werking van schoenen. Eigenlijk een soort voortzetting van de zootjes die hij daarvoor droeg.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Jo
 
Terug
Bovenaan