Schoentjes!!!!

Hallo,

Weet niet of mijn vraagje hier thuis hoort maar kan het forum van 1-2 jaar niet vinden. Wanneer moet je beginnen met de eerste schoentjes? Ons zoontje is nu bijna 14 maanden en stapt al goed in de rondte!! Heeft zijn eerste stapjes al buiten gedaan. En waar moet je ze kopen? Moet je perse naar een goede schoenenzaak heb nl. gehoord dat scapino ook goede kinderschoentjes heeft.

Groetjes
Patty
 
Hoi,

Er is geen forum voor 1-2 jaar. Dit is het forum voor 0 tot en met 1 jaar, dus tot 2 jaar. Ik heb schoentjes bij van Haren gekocht. Als je kindje goed kan stappen, en dat kan jouw kindje volgens mij wel, kun je met schoentjes beginnen. Vooral als ze ook buiten gaan lopen. Je kunt ook schoentjes met een zachte zool kopen voor binnen. Die zijn beter voor de voetjes.

groetjes,

Desiree
 
Hoi Patty

Het is belangrijk dat je kindje goede schoentjes draagt. Goede schoentjes zijn schoenen die niet te stug zijn, met harde dikke zolen. Je moet de schoenen eigenlijk dubbel kunnen vouwen met de zool naar boven, dan zijn de zolen soepel. Natuurlijk moet je er ook op letten dat de breedte en de maat goed zijn. Misschien heeft Scapino goede schoenen, maar je moet dan goed weten welke maat je kind nodig heeft.
Succes
Karin
 
Hallo Patty,

Onze dochter Indra is vorige week vrijdag 1 jaar geworden en stapt al  aardig, maar nog niet los.
Wij hebben Indra haar eerste schoentjes laten dragen op het moment dat ze begon te staan. Dat waren nog hele zachte schoentjes.
Nudat ze wat stabieler staat en binnen rond de tafel loopt  laten wij haar al wat betere schoenen dragen.
Ik vind het belangrijk dat ik goed geinformeerd ben en daarom hebben wij bij een goede schoenenzaak (heet Kooyman) haar schoenen gekocht. Ze zijn wel wat duurder (zo'n
€ 65,-). De schoenen die we nu hebben zijn wat hoger, tot net over haar enkel.
Dat geeft stabiliteit.
Van Haren heeft ook goede schoenen, van Elefanten. Heel belangrijk is is dat ze confortabel zitten en niet te zwaar zijn.

Veel succes met het vinden van goede schoentjes.
Groet, Pascalle
 
Hallo Patty,

Ons zoontje is nu 18 maanden en sinds hij goed kan lopen hebben we schoenen bij van haren gekocht van het merk elephants.
Het is belangrijk dat de schoentjes goed zitten en soepel is, ze hebben daar de voetjes opgemeten.  
Ze waren niet echt goedkoop € 35,00 maar hij loopt er nu al een maand of 4 mee.
 
Succes met het uitzoeken van de schoentjes.

Groetjes sandra mama van niels  
 
beste patty,
de beste tijd om schoenen te kopen is wanneer je kindje minimaal 6weken goed loopt. en dan kun je het beste schoenen kopen, die aan de achterkant een stevige hiel hebben. en ze moeten op de plaats buigen waar het voetje van je kind ook buigt. Maar ze mogen niet te slap zijn.
inderdaad hebben ze bij de scapino goede kinderschoenen, maar laat je vooral goed voorlichten door de verkoper en niet oplichten.
 en laat je kindje vooral veel op blote voeten lopen, dan kunnen de voeten zich goed vormen.
Mijn papa is schoenmaker dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb.

Het beste wat er te koop is is nog niet het beste voor je kind.
Succes met de schoenen en het lopen, leuk is dat he, dat ze lopen, mijn zoontje, begint nu ook te lopen.
champi
 
Hallo allemaal, bedankt voor alle tips. Heb vandaag schoentjes gekocht voor mijn zoontje (maat 21) en ze zijn van Ecco. Hij krijgt ze ook alleen maar buiten aan en binnen loopt hij of blote voetjes of leren slofjes. (veel beter voor de ontwikkeling van de voeten).

Groetjes
Patty
 
Hoi
De schoenen die Scapino verkoopt zijn van t merk dr Visser geloof ik.
Deze man is een kinderorthopeed en mijn dochter heeft mnd lang een spreidbeugel voor dr heupen van zijn merk moeten dragen.

Ik neem dus aan dat de schoenen goed zullen zijn.
Helaas loopt mijn kleintje nog niet (13mnd..ze kan nu net staan).....en voordat ze dan eens schoenen nodig zal hebben ja...dat duurt nog langer...


succes met t zoeken!

 
Terug
Bovenaan