Schoentjes

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Brian is met zn 11 mnd al lekker aan het rondstappen. Nog niet volliedig los, maar kleine oversteken durft hij al wel te maken.  
Nu vind ik het dus tijd worden voor harde zool schoentjes.
Hebben jullie al schoentjes gekocht, zoja waar???????

Alvast bedankt voor de tips!

liefs,
Achnita

hoi hoi

heb al wel schoentjes voor Ryan maar eigenlijk meer voor de sier hahaha
want lopen doet hij nog niet, zet wel al een paar stapjes aan de hand en wilt wel de hele dag staan maar verder...
ik heb schoentjes van shoesme , vind ze helemaal geweldig
ze hebben zachte zooltjes met nopjes

de schoennewinkels advieseerde mijn
de eerste 6 weken is het beste dat de kinderen ZONDER schoentjes lopen
en daarna lopen met zahcte flexibele zolen
dus nog niet van die hele harde
Het zijn wle hardere zolen maar je kunt ze helemaal buigen

hoop dat je er wat aan hebt en anders kun je je bij een kinderschoenspeciaalzaak even later informeren

succes groetjes moekje

Echte schoenen met 'harde' zolen moet je pas gaan kopen op het moment dat een kind goed alleen kan lopen, minimaal 6 passen moeten ze los kunnen zetten.

Je hebt ook schoentjes met een zeer flexibele zool, de zogenaamde kruipschoentjes.

Je kunt het beste naar een schoenen speciaalzaak gaan en je goed voor laten lichten over schoenen voordat je zomaar schoenen gaat kopen.
Kindervoeten  zijn nog zeer flexibel en de grijpfunctie van de tenen heeft nog nut als ze nog niet zelfstandig lopen.

gr Saskia

Dames, bedankt voor jullie reactie!
Even voor de duidelijkheid; uiteraard ga ik niet gelijk voor stevige stappers, maar aangezien Brian al behoorlijke tijd staat en rondstapt (weliswaar met steun) en hij ook buiten aan de hand meeloopt, lijkt het me verstandig om iets meer aan zn voetjes te hebben dan kruipslofjes!!

Vanmorgen heb ik Brian zn voetjes op laten meten bij twee winkels (1 kinderspeciaal-zaak) en beide gaven hetzelfde maat- en schoenadvies.

Mike (3.5 jr) had trouwens geluk met mn schoenenwinkeltour, want heb voor hem hele leuke schoenen (alweer mt 28) gekocht!! Helemaal mee in zn sas.... en ik ook!

groetjes,
Achnita

Terug
Bovenaan