Schokken in slaap

Ik ga het toch ook maar weer hier vragen...

Mijn meisje van bijna 6 maanden heeft enorm last van schokken als ze in slaap valt.
Als ik haar in bedje leg dan wrijft ze een paar keer in haar ogen & ze slaapt.... maar.. binnen 2 min krijgt ze een soort van schokken -die je als volwassene ook wel eens hebt wanneer je in slaap valt ( gevoel dat je valt)-
Hierdoor kan ze heel moeilijk de rust vinden om ontspannen te slapen.. & wordt ze na 5 a 6 van die schokken weer wakker en valt daarna heel moeilijk weer (zelfstandig) in slaap.

Zijn er meer mama's met dezelfde ervaring? Ik heb namelijk geen idee wat ik hier aan kan doen! ?
 
Hoihoi,

Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee. Toch dacht ik na het lezen van je bericht aan een verzwaringsdeken. Misschien kun je je hier eens in verdiepen?
Succes in ieder geval!

Liefs
 
Heb je haar wel eens ingebakerd? Ik had m’n zoontje best lang ingebakerd ondertussen is hij 2, 5 en weet niet meer tot hoelang ik dat had gedaan?of een slaapzak? Weer wordt ook weer warm dus weet niet of het zo geschikt zou zijn in de zomer of een zomerslaapzak waarbij ze toch de geborgenheid en veilig gevoel van krijgt, verder ook geen ervaring mee,

Succes✨
 
Hi Ansan,

Dat schokken van je baby is inderdaad het schrik reflex heb ik gelezen. Omdat voor baby's liggen op hun ruggetje helemaal niet zo fijn en natuurlijk is eigenlijk. Mijn zoontje heeft dit ook en ik denk dan altijd dat hij dan nog onderweg is naar zijn diepe slaap. Wat ik van mijn moeder heb geleerd als je hem dan neerlegt dat je dan nog even met je hand op zn borst druk en wacht tot hij rustig zijn armpjes bijvoorbeeld naast hem legt. Of inbakeren, Damian vond dat eerst ook niet leuk. Als hij dan ineens begint te huilen haal ik hem met inbakerdoek en al in mijn armen en wieg hem tot hij slaapt. Want inbakeren voelt wel als geborgenheid voor baby's.

Zelf heb ik een inbaker slaapzak, enige irritante is het geluid van het klittenband als je hem eruit haal... ?

Groetjes
 
Onze zoon heeft hetzelfde. Wat hier helpt is de puckababy. Heeft hij toch een beetje bewegingsvrijheid bij z'n armen, maar kan ze niet verder dan zijn kin omhoog doen!
 
Terug
Bovenaan